Alla inlägg under februari 2008

Av broderblogg - 29 februari 2008 19:04

   Idag är det den 29:e februari, vilket det bara är vart fjärde år, så det är lite speciellt. Själv har jag "firat" med att ätit hemmagjord pizza och sedan glass till efterrätt med mamma,pappa, Malin och Martin.

    Idag är det också tydligen den enda dagen då tjejer får fria, lite dumt att de bara får fria idag tycker jag, men aja. Tjejer jag vet att ni vill ha mig så det är bara att fria på ;D.


Dagens Vetande: 29 februari är den 60:e dagen på året i den gregorianska kalendern under skottår (under vanliga år förekommer den inte). Det återstår 306 dagar av året.

Av broderblogg - 29 februari 2008 12:37

   Ja då har jag haft samhällsprov, det var faktiskt enklare än vad jag trodde det skulle vara. Det var bara att motivera sina åsikter om politik och media, vilket jag gör varje kväll på hamsterpaj så det var inte så svårt.

   Näst följer ett kemiprov, som jag inte tror kommer gå lika bra, men man kan ju alltid hoppas. Vetefan vad jag ska skriva mer, men jag blev tvingad att blogga lite mer :D.

  

Av broderblogg - 28 februari 2008 23:50

YesYesYes! Anna är här igen! Mohaha! Eller så mycket mohaha är det inte.. För jag har ingen aning om vad jag ska skriva.. Jag är grymt trött och arg på Joacim eftersom han är en tärd unge som inte blir nöjd förns han får alla rätt... När jag blir glad om jag klarar godkänt.. Men fan alla är olika och det ska vi vara glada för! Jävligt glada för...


Det är en stor dag idag. Jocke lägger sig före mig! Det händer inte ofta. Tänkte om du undrade... Fan vilket värdelöst inlägg.. Men som jag har skrivit x-antal gånger i min egna blogg så är jag ganska värdelös så då är det inte mer än rätt att den här också får en släng av värdelöshet... Förlåt


Näe nu ska jag sova så jag orkar med både halv prov i kemi och samhälle... Godnatt människor och andra ting>#

Av broderblogg - 27 februari 2008 22:37

Bara för Matildas skull ska jag försöka stava rätt i detta inlägg, som hon påstår att jag inte brukar göra.

Jag hade planerat att skriva ett jätte långt inlägg och skriva om en massa saker vi gjort idag, men jag är för trött för det så jag skriver ett kort inlägg istället.

Har varit på pipeline idag, typ hela kvällen. Grymt roligt som vanligt, trevligt folk, konstigt folk och saker som nog inte kan kallas folk fanns där. :D

Innan pipeline så besökte vi musikbörsen och dynesius nattrea. Jag inhandlade ett gitarr ställ och en capo till ett väldigt bra pris, iaf stället.


Dagens Vetande: Capotasto, capotastro, barréklämma, capodaster eller kapodaster, vardagligt capo, är en slags klämma som används för att korta av strängarna på en gitarr så att tonarten ändras. Man använder verktyget för att enkelt transponera en låt så att den blir bekvämare att spela. Till exempel kan man med hjälp av capon byta från A till G så att man spelar ackorden i G-dur trots att man egentligen spelar i A-dur.


Av broderblogg - 26 februari 2008 23:02

    Jag tror jag har kommit på ett av felen på min blogg, bilden. Jag har ingen tuff eller häftig bild på mig själv. Jag står inte på något snyggt sätt eller har på mig några extra snygga eller trasiga kläder. Jag tror jag sticker ut för lite helt enkelt, jag har en bild på mig själv som jag kan se ut i normala fall då jag skrattar.

   Shit vad jag gnäller mycket i kväll, detta med att vara glad sket sig lite, men jag får försöak lite bättre imorgon istället. 

Av broderblogg - 26 februari 2008 21:55

   Jag vet att jag lovade att vara glad hela dagen men nu kom jag på en sak jag måste skriva lite om.

   Jag har börjat läsa lite större och mer kända bloggar på sistonde och det som förvånar mig är att de flesta av dessa bloggar skriver precis lika meningslösa blogginlägg som mig. De skriver om sitt liv och vad som har hänt och lite mer meningslös information om ingenting. Men okej att folk får skriva om det, det behöver man ju inte reta upp sig på men när jag har 40 bloggbesökare per dag och dom har flera tusen bloggbesökare per dag då börjar jag fundera lite. Vad skriver dom som inte jag gör, skriver jag inte tillräckligt meningslöst? Är det för att jag inte är modeintresserad, eller är det för att jag inte har någon hemlig flickvän, eller för att jag inte är nasizt eller något annat upprörande. 

   Fast jag tror att jag komit på det nu, det finns säkert en bloggdjävul. Man måste liksom sälja sin själ och skriva under på att man lovar att skriva totak meningslös skit resten av sitt liv. När man väl gjort det så strömmar besökarna till, man får rubriker i aftonbladet och expressen, alltså det som alla vill eftersträva. Det är inte så att jag behöver mer besökare, jag använder bloggen för att skriva av mig lite och liksom få ut saker ur kroppen som någon slags åderlåtning fast istället med tankar. Men att dessa bloggar kan få så många besökare skrämmer mig, har verkligen folk så lite att läsa så att man sitter och läser dessa bloggar. Jag har så lite att göra, men att alla skulle ha det är lite skrämmande.


Dagens Vetande:

Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog web + log, är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg på en webbsida där inläggen är ordnade, så att de senaste inläggen alltid är högst upp. Bloggen kännetecknas av att texten visas på bloggen i samma ögonblick som skribenten publicerar den. Bloggar har de senaste åren blivit mycket populärt och vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapas omkring 120 000 bloggar dagligen.


Av broderblogg - 26 februari 2008 10:21

Ja idag tänkte jag vara glad hela dagen, fast jag tycker jag är det ofta men ibland råkar jag tänka för mycket men det ska inte hända idag.

Nu slutar samhällen och det är hamburgare till lunch, det blir nog gott. Jag lyckades också bli klar med alla frågor på samhällen så då behöver jag inte göra något sådan hemma, fast det hade jag ändå inte gjort.

    Ja livet är helt okej och jag tycker mer människor borde försöka vara lite gladare.

Av broderblogg - 25 februari 2008 22:21

Kom hem från scouterna för ett tag sedan, fast vi slutade lite sent så istället för att åka direkt hem åkte jag och pappa och hämtade min syster på tågstationen för hon kom med buss från Umeå. Iaf medan vi väntade så fick vi lite kurr i magen och kände att vi behövde lite mat. Där mitt framför oss stod räddningen, McDonalds. Jag köpte en stor pommes och en liten cola, fyfan va gott det var :D.

Iaf på scouterna så gjorde vi mausapulter, alltså en katapult gjord av en musfälla. Jag tycker min blev riktigt bra, har bilder på mobilen så vill ni se är det bara att fråga. Det var roligt att få vara lite kreativ och såga och spika och limma och tänka lite, istället för att dega i skolan eller framför datorn. Man fick också tänka på lite annat än vardagsstressen. Tur att jag har scouterna och teatern, roligare och härligare och fjantigare och flummigare personer är det nog svårt att hitta :D


Ta och bygg eran egen mausapult och lägg sedan upp bilder så ser vi vilken som blir snyggast.


Dagens Vetande: McDonald’s Corporation är ett amerikanskt företag som säljer snabbmat, främst hamburgare. Företaget grundades av bröderna Richard och Maurice McDonald (i McDonald’s-kretsar kallas personerna för Dick & Mac). Första restaurangen öppnades 1940 i San Bernardino i Kalifornien. Ray Kroc grundade McDonald’s franchisekedja och blev själv den förste franchise-tagaren (1955) med sin McDonald’s-restaurang i Des Plaines, Chicago. Numera har kedjan över 31 000 restauranger i 121 länder och 46 miljoner kunder per dag. McDonald’s mest kända hamburgare är Big Mac.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards