Alla inlägg den 10 februari 2008

Av broderblogg - 10 februari 2008 19:27

Ja jag sitter och kollar på reprisen av melodifestivalen nu, eller jag pluggar kemi men den är på, skäms lite att jag inte byter kanal men aja skitsamma. Först vill jag bara säga att melodifestivalen är dålig som vanlig, men Björn gustavsson är såklart lite rolig, men aja över till det som är så jävla dåligt.

   Luuk jämför Christer Sjögren med Thåström, HAN JÄMFÖR SJÖGREN MED THÅSTRÖM, alltså förstår ni, jävla idiot han är. En mesartist som sjögren och ett geni som thåström, Luuk du förstår inte hur sur jag är på dig nu. 

Av broderblogg - 10 februari 2008 17:19

Ja då är man 17 år och en dag gammal, jag kan inte påstå att det känns annorlunda på något sätt direkt. Man har ju ändå bara blivit en dag äldre ändå.

Jag firade inte min födelsedag hemma, därav inget bloggande. Jag var på videohajk med scouterna. Förutom att se på film så har vi ätit massa skit, snackat massa skit, vaxat benen med mera.

Vi gjorde eget vax när vi skulle vaxa benen. Mitt ben ser miff ut nu när jag bara vaxade en del av benet så det är lent som ett babyarsle på ett ställe och sedan hårigt osm en djungel på resten av benet :D. Vi använde detta recept:

Ingredienser
2 dl socker
1/4 dl citronsaft
1/4 dl vatten


Koka ihop alla ingredienserna och stryk sedan på smeten där det ska vaxas. Ta sedan en tygbit och tryck fast och ryck sedan bort det mot hårets riktning.


Obs. tänk på att det blir ganska varmt när man kokar det så låt det svalna lite först.


Skjutsade skåningarna nyss till midlanda, det är alltid lika trist att säga hej då till någon, speciellt till två sjysta skåningar som man inte kommer träffa så ofta, antagligen.

Sitter hemma i soffan och ser på hockey nu, snart ska jag väl äta och sedan måste ag plugga kemi, men egentligen vill jag bara sova. Jag är så sjukt trött, har inte sovit mycket denna helg alltså.


Dagens Vetande:

Ett vax är inom kemin en ester av en högre fettsyra och en högre alkohol, så kallad fettalkohol. De kan vara blandningar av flera olika fetter och mineraloljor. De har allmän formel CH3(CH2)nCOOC(CH2)mCH3.

Rent allmänt avses med vax en produkt med vaxliknande konsistens som används till bland annat smörjning, polering och vård av läderpersedlar samt även i vissa fall som hårstylingprodukt.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards