Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Bloggdjävulen

Av broderblogg - 26 februari 2008 21:55

   Jag vet att jag lovade att vara glad hela dagen men nu kom jag på en sak jag måste skriva lite om.

   Jag har börjat läsa lite större och mer kända bloggar på sistonde och det som förvånar mig är att de flesta av dessa bloggar skriver precis lika meningslösa blogginlägg som mig. De skriver om sitt liv och vad som har hänt och lite mer meningslös information om ingenting. Men okej att folk får skriva om det, det behöver man ju inte reta upp sig på men när jag har 40 bloggbesökare per dag och dom har flera tusen bloggbesökare per dag då börjar jag fundera lite. Vad skriver dom som inte jag gör, skriver jag inte tillräckligt meningslöst? Är det för att jag inte är modeintresserad, eller är det för att jag inte har någon hemlig flickvän, eller för att jag inte är nasizt eller något annat upprörande. 

   Fast jag tror att jag komit på det nu, det finns säkert en bloggdjävul. Man måste liksom sälja sin själ och skriva under på att man lovar att skriva totak meningslös skit resten av sitt liv. När man väl gjort det så strömmar besökarna till, man får rubriker i aftonbladet och expressen, alltså det som alla vill eftersträva. Det är inte så att jag behöver mer besökare, jag använder bloggen för att skriva av mig lite och liksom få ut saker ur kroppen som någon slags åderlåtning fast istället med tankar. Men att dessa bloggar kan få så många besökare skrämmer mig, har verkligen folk så lite att läsa så att man sitter och läser dessa bloggar. Jag har så lite att göra, men att alla skulle ha det är lite skrämmande.


Dagens Vetande:

Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog web + log, är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg på en webbsida där inläggen är ordnade, så att de senaste inläggen alltid är högst upp. Bloggen kännetecknas av att texten visas på bloggen i samma ögonblick som skribenten publicerar den. Bloggar har de senaste åren blivit mycket populärt och vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapas omkring 120 000 bloggar dagligen.


 
 
Anna

Anna

26 februari 2008 22:43

om du hittar den där bloggdjävulen så kan du ju gärna säga till :D
jag kan gärna sälja min själv till honom eller henne ^^

http://ostkrokar.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

26 februari 2008 22:50

Är du också en sådan som tror att man är en bättre människa om man har fler läsare på sin blogg?

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards