Alla inlägg under januari 2008

Av broderblogg - 31 januari 2008 22:57

Ja nu är det nog dags att sova, fast jag har bestämt mig för vilka två bilar jag ska skaffa, jag ska ha en McLaren SLR och en Corvette stingray, en grön sådan. En av dom ska ha reg plåten Joacim den andra vet jag inte.

Som sagt nu ska jag sova och hoppas detta inlägg gör så jag får mer läsare :D


Av broderblogg - 31 januari 2008 21:52

Fan man ska inte äta för många sura vindruvor. Det känns som om min mages pH-värde ligger på minus eller nåt även fast det inte kan vara det :D. Tryckt i mig för många något jag ska komma ihåg tills nästa gång. Också känner jag hur magen jäser eller något känns det som, jag måste verkligen börja träna något eller nåt, magrutor here i come :D.

Nä men kom ihåg det, furkt är bra men inget är bra i för stora mängder.


Dagens Vetande: pH är ett logaritmiskt mått på surhet, det vill säga på aktiviteten av vätejoner (H+) i en lösning (egentligen hydroniumjoner, H3O+, en vattenmolekyl med en extra proton det vill säga en extra H+). Lösningar med låga pH-värden är sura, och de med höga kallas basiska. Neutrala är ämnen som har pH 7 (vid rumstemperatur).

Av broderblogg - 31 januari 2008 16:40

När jag ber någon fråga om någon vill hitta på något så är det direkt inte ett år senare, nu är det ju lite sent men kom ihåg det tills nästa gång.




Eftersom ingen ville göra något så fick jag ta saken i egna händer, bildligt talat alltså, jag tog inte "saken" i egna händer utan jag gick ut på en fotopromenad. Eftersom jag inte mår helt bra än så blev det en inte så lång promenad till grodtjärn och tillbaka, tror jag fick några snygga bilder. Om inte datorn dampar som vanligt så ska jag försöka lägga upp dom.









tänkte också göra lite reklam för min syrras blogg http://www.malinlindgren.bloggagratis.se jag skulle också säga att Hon inte hotat mig eller liknande, utan det var Jag jag som valde att lÄgga ut Länken På MIn blogg.









PS, lägg ihop de stora bokstäverna i sista stycket. DS.

Av broderblogg - 31 januari 2008 12:15

Ja idag var man ledig i från skolan, tack vare våran snälla idrottslärare. Idag har jag mest sovit, klev upp tjugo över 10 och insåg att min utvärdering som jag inte ens börjat på skulle varit inne klockan 10 så jag började skriva den. Skrev klart den och sedan käkade jag frukost. Efter frukosten har jag inte gjort mycket alls bara msn, nu tänkte jag försöka hitta på något men vet inte rikigt vad, om någon läser detta blogginkägg kan väl denna någon gå in på msn och fråga om jag vill hitta på något.

Av broderblogg - 30 januari 2008 21:01

Hittade precis ett skitbra och snyggt citat. Precis så här känner jag mig. Jag har ingen kalender, jag har stökigt rum o.s.v ändå klarar jag av att få mitt liv att gå ihop. Så över till citatet.


"Ordning är för idioter genier behärskar även kaos" - Albert Einstein.


På ett eller annat sätt lär jag väl hinna med att skriva projekt utvärderingen, som sagt. Genier behärskar även kaos :D 

Av broderblogg - 30 januari 2008 20:53

Ja idag har jag varit hemma och varit förkyld, inte det roligaste man kan göra hatar att vara sjuk, men börjar bli bättre nu. Tror det är bra att sova för sovit jävligt mycket igår och idag.

   Idag har jag alltså sovit och kollat på film. Jag såg Big Nothing som var en konstig men rolig och bra film också har jag sett de fyra första avsnitten av Grotesco. Fan vad jag garvar åt grotesco :D.

    Har också försökt skriva en utvärdering från projektveckan men har inte lyckats skrivit något, är inte på det humöret. Så nu på kvällen ha rjag mest drygat framför datorn. Har ingen aning om vad jag ska skriva på dagens vetande heller så bli inte förvånade om det kommer något som inte kan kopplas till något.


Dagens Vetande: Antiochos III den store, född år 242 f.Kr., var kung i det seleukidiska riket från 223 f.Kr till 187 f.Kr Antiochos tid som kung var en omvälvande period då stora politiska förändringar skedde i den antika världen. Antiochos III strävade efter att ta tillbaka alla områden vilka tidigare kontrollerats av Seleukos I Nikator.

Av broderblogg - 29 januari 2008 21:57

FAN JÄVLA SKIT, vill jag bara säga först. Nä men jag hatar verkligen att vara sjuk för man tappar energin totalt. Jag täntke gå på teatern idag men så kände jag hur trött jag var när det var dags och åka och orkade verkligen inte, jag som hade sett fram emot att få skratta.

   Det enda härliga man kan göra som sjuk är att sova, men knappt det för antingen så gör det ont någon stans eller så är man hungrig eller nåt annat djävulskap.

    Hoppas jag inte är sjuk till helgen för jag tänker inte missa filmkvällen och Asta Kask.



Dagens Vetande: Sjukdom, ett tillstånd som karakteriseras av fysiologisk, psykologisk och/eller, social ohälsa. Den vetenskap som behandlar sjukdomar hos människan heter medicin, och sjukdomar hos djur behandlas inom veterinärmedicinen. Sjukdomar som i hög grad ärvs från förälder till barn har sin grund i förändringar i arvsmassan , och kallas genetiska sjukdomar. De flesta sjukdomar, såväl fysiska som psykiska, beror dock på ett samspel mellan arv och miljöfaktorer.

Av broderblogg - 29 januari 2008 12:58

   Sitter på svenskan och fått nå faktatexter som vi ska läsa och sedan utöva nån studieteknik på, fast vet inte om nån jobbar egentligen de flesta sitter och spelar någonting bakom datorn eller chattar med per :D.

   Fast vi slutar typ nu så ska dra till matten där jag lär dryga ännu mer framför datorn, vet inte varför jag skrev detta blogg inlägg egentligen men någonting ska man göra.

   Vi hade samhälle tidigare idag och det verkar kunna vara ett roligt ämne, verkade roligt och intressant när Carina gick genom de tiaf men lyssnade inte så noga, för var mest bara tomprat men lär bli intressantare senare då vi får syssla lite med politik o.s.v :D 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards