Alla inlägg den 2 februari 2008

Av broderblogg - 2 februari 2008 15:58

Det är dessa personer jag ska se ikväll bland annat. Jag tycker denna låten är så jävla bra och låttexten är så klockren, lyssna gärna och tänk efter lite.



Låttexten:

Protestanter katoliker judar muslimer
Var sanning har sin heliga borg
Religion mot religion mental prostitution
Rädsla terror och sorg
Men jag vill inte vara med
Blir det helvetet för det
Ärligt talat så skiter jag i det

FÖR EN DAG GÅR SOLEN NER
FÖR ATT ALDRIG KOMMA MER
DÅ BLIR DET JÄVLIGT MÖRKT OCH KALLT
MEN DET BLIR LIKADANT ÖVERALLT

En blågul patriot stöpt i mjöd och blot
En tvättäkta idiot
I din enfaldiga klubb där man sväljer rubb och stubb
Ser allt främmande som ett hot
Men jag vill inte vara med
Blir jag en sämre svensk för det
Ärligt talat så skiter jag i det

FÖR EN DAG GÅR SOLEN NER
FÖR ATT ALDRIG KOMMA MER
DÅ BLIR DET JÄVLIGT MÖRKT OCH KALLT
MEN DET BLIR LIKADANT ÖVERALLT

Ditt liv är en lögn en illusion och du bygger ditt slott på lera
Du förlitar dig blint på en utstakad väg när det finns så många flera
Det du håller för sant är någon annans lögn och ni kommer att kollidera
Så vakna din jävel du måste se och till och med acceptera

ATT EN DAG GÅR SOLEN NER
FÖR ATT ALDRIG KOMMA MER
DÅ BLIR DET JÄVLIGT MÖRKT OCH KALLT
MEN DET BLIR LIKADANT ÖVERALLT

JA EN DAG GÅR SOLEN NER
FÖR ATT ALDRIG KOMMA MER
DÅ SKA JAG STÅ DÄR STOLT OCH LE
FÖR JAG BLEV ALDRIG EN AV ER

Av broderblogg - 2 februari 2008 15:22

   Ja idag har jag trots mina principer varit å shoppat. Först bara det av till spelbutik för att göra en V75 rad och en dagens dubbel, bara hoppas på att jag blir miljonär denna gång.

   Efter spelbutiken åkte jag och mamma ner på stan. Vi skulle egentligen bara köpa en skiva men gick och kollade på kläder också, jag råkade köpa två halsdukar, gillar den ena grymt mycket faktiskt, hoppas Malin godkänner den bara :D.

    På HM såg vi att dom hade fashion against aids kampanjen, jag ville köpa en "Love is my religion" som ziggy marley varit med att designa, något kär jag blev i den men såklart så var den slutsålt. Jag var som sagt kär så vi åkte ut till birsta för att se om den fanns där, vi skulle också köpa skivan som inte fanns i stan. Skivan fanns där och mamma gjorde en jätte smart grej faktiskt. Man fick köpa två skivor för 300 kr så hon frågade den före i kön om vi skulle slå ihop våra skivor så det blev billigare, hon gick med på det så vi båda sparade 20 kr, smart mamma man har :D. Men ziggy tröjan fanns inte där heller :(.

    När vi kom hem så slägngde jag mig på datorn för att se om den fanns på HM's nätbutik, tror ni att den fanns där?

   Såklart inte med min ofantliga shoppinglycka så blri jag utan en ziggy marley linne, om det är någon som råkat köpt en sådan och inte vill ha kvar den så är jag villig att köpa den :D. Ska hålla stenkoll på internet dagarna som kommer.

    Nu ska jag ta det lugnt och värma upp inför Asta ikväll, ha det så bra.

Av broderblogg - 2 februari 2008 01:06

Jag har legat och tänkt lite såhär på kvällskvisten, egentligen är det ju de extremt religösa personerna som förstör religionsfriheten. För om ingen hade diskuterat eller debatterat religion hade ju alla fått trott vad de velat?

Jag som ateist tror inte på någon gud, jag har inget emot de som tror på gud och tycker att alla ska få tro på vad de vill men i vissa fall så känns det lite som att gå över gränsen med sin tro.

Men min poäng är iaf att om inte folk skulle försöka få mig att ändra tro uppfattning och jag inte skulle diskutera emot eller försöka få någon att ändra sin tros uppfattning skulle det ju vara religionsfrihet. Religionsfrihet måste väl innebära att jag har rätt att var ateist om jag vill och religösa har rätt att vara religösa om dom vill. Religionsfrihet borde väl inte innebära att vi alla ska försöka övertyga varandra om att något sätt att tänka är bättre, ofta går det till och med så långt så att det används vapen för att åstadkomma detta.


Av broderblogg - 2 februari 2008 00:39

Precis kommit hem från filmkvällen som var väldigt rolig, men den kunde ju fått varit lite längre. Filmkvällar tenderar att bli roligare och mysigare ju längre man håller på och desto tröttare man blir.

     Men som sagt den var lite för kort kanske och nu har jag för mycket socker i blodet för att sova, så får väl skriva lite blogg istället, tror jag börjar bli beroende av att skriva totalt meningslösa blogginlägg, någon gång kankse jag skriver något vettigt som man borde lyssna på, men för det mesta skriver jag nog bara massa strunt, men någon kankse gillar att läsa det också.

    En annan sak jag insåg ikväll är att vatten är sjukt gott. Jag har bara käkat och druckit socker hela i princip också när jag kom hem och borsta tänderna och drack lite vatten fortsatte jag bara hinka i mig, jag kommer nog kissa på mig ikväll, men vatten är faktiskt sjukt gott.


Gårdagens Vetande:Vatten är en kemisk förening av väte och syre med den kemiska beteckningen H2O. Vetenskapliga namn är diväteoxid, divätemonoxid och dihydrogenmonoxid. Ordet ’vatten’ är ett indoeuropeiskt arvord, ytterst från den urindoeuropeiska roten wed.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards