Alla inlägg den 13 februari 2008

Av broderblogg - 13 februari 2008 19:41

Första delen är inte så äcklig men mittendelen och bilden på slutet kan vara lite äcklig för jag skriver om labben där vi dissikerade en höna, läs och kolla på egen risk.


Ja då har mormor och morfar varit här och det blev galet värre som vanligt. Alltså det blir jämt roligt när mormor och morfar kommer hit, speciellt om man är lite trött och äter mycket socker. Morfars galna kommentarer är helt oslagbara och mormors lugn med morfar :D. Vi har jonglerat, testat våran reaktionstid, spelat gitarr och mycket mer.

Har gjort en massa roligt på skolan idag också, den roligaste labben i mitt liv måste jag säga, och en hyffsat rolig håltimme innan kemiprovet.

På labben skulle vi dissikera höna, de flesta i klassen tyckte det verkade äckligt men jag har länge längtat efter att få dissikera lite och dessutom något som har lite roliga saker i kroppen. Det blev ganska söligt efter att jag var klar med hönan, vi grävde och klippte och kletade, försökte få se hjärnan också men det gick inte :(. Vi hittade däremot ägg innuti den, eller äggulor som kunde blivit ägg. Hjärtat var inte lika coolt som jag hade tänkt mig för vi lyckades inte skära hjärtat så bra. Jag tyckte nog huvudet var häftigast, när vi klippt bort det liksom. Fan vad brutal och elak jag låter, men vi måste faktiskt försöka lära oss, om ni inte tycker det är rätt att dissikera så skriv gärna varför. Det kommer en bild längre ner, jag varnar känsliga läsare.

Efter labben så hade jag typ två och en halv timmes håltimme för att jag skulle göra ett prov som jag missade då jag var ledig i fredags. Den håltimmen fördrev jag genom att rita på Annas arm med en bläckpenna och bli ritad på av Anna. Mina armar är typ totalt nerklottrade och ser ut som en tågvagn eller något.

Provet gick bra, men jag tycker VG och MVG frågorna var lättare än G frågorna. Kanske för att VG och MVG frågorna krävde att man skulle räkna på vilket jag kan bra, medan G frågorna skulle man läst boken vilket jag kunde mindre bra.



Tack Fanny för bilderna :D



Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards