Alla inlägg den 1 februari 2008

Av broderblogg - 1 februari 2008 10:44

Jag har för lite att göra så något måste ma nju hitta på :D 


Vilken figur från Nalle Puh är du mest lik?



N a l l e P u h

Du älskar honung [ ]

Du äger en röd tröja [x]

Du gillar fågelkvitter [x]

Du är ganska glupsk []

Du tänker mycket [x]

Du är mycket generös [ ]

Du är för det mesta glad [X ]

resultat: 4


N a s s e

Du är för det mesta rädd [ ]

Du är ensam för det mesta [/]

Du är mycket lugn []

Du är snäll [X]

Du älskar rosa [ ]

Du gillar picknickar med bästa vännen []

Du stannar helst hemma []

resultat: 1,5

K a n i n

Du blir lätt tjurig [x]

Du är den ordningsamma i gänget [/ ]

Du gillar tebjudningar [x]

Du älskar grönsaker []

Du låtsas du kan allt fast du vet lite [X]

Du blir galen på insekter [X ]

Du är nogrann [ ]

resultat: 4.5


T i g e r

Du är väldigt vild [X ]

Du gillar äventyr [X ]

Du älskar att hoppa [X ]

Du älskar ränder [x]

Du är självsäker & modig [X ]

Du vet inte så mycket om din familj [ ]

Du gillar att göra roliga ljud [X]

resultat: 6

I o r

Du tror att ingen bryr sig om dig [ ]

Du är rätt nedstämd []

Du hjälper gärna dina vänner [x]

Ditt hus går jämt sönder [ ]

Du tänker sorgsna tankar [x]

Du känner dig ensam [/]

Du är inte så självsäker []

resultat: 2.5

R u

du är väldigt liten [ ]

du känner dig stor [ ]

du har en kompis du ser upp till [ ]

du är för det mesta pigg & glad [X ]

du är envis [X]

du gör som du vill [/]

du vill ut på äventyr [X ]

resultat:3.5



Jag blev TIGER!!!

Jippie nu ska jag hoppa iväg. 

Av broderblogg - 1 februari 2008 09:02

Ja jag har precis fått lära mig vart allt detta skitsnack om att män skulle vara bättre än kvinnor kommer ifrån.

Aristoteles som levde mellan 384-322 f.kr gjorde en livets stege. Han var en grekisk filosof, iaf livets stege såg ut såhär.


Mannen

Kvinnan

Djuren

Växter


Han ansåg att kvinnor inte kunde tänka lika bra som männen, okej det var för drygt 2300 år sedan liksom men det värsta är att det finns fortfarande väldigt många kvar som tänker precis i dessa banor. Det finns även dom som anser att en viss ras skulle vara bättre på att tänka, ni som tänker så kan inte ni lämna en kommentar om varför ni gör det?

Hur kan man få för sig att en viss ras eller kön skulle vara mer värd och smartare bara för att den tillhörde den folkgruppen?


Fast en rolig sak är ju att det är kvinnorna som oftast väljer make nuförtiden det är oftas tyvärr kvinnorna som uppfostrar barnen mest, alltså är det väl egentligen de som bestämmer? 

Av broderblogg - 1 februari 2008 08:45

Ja sitter nu på biologilektion med roy, inte den roligaste starten på en dag men som tur är finns det något som kallas MSN.


Just nu har jag skrivit upp dessa anteckningar:

Biologi
-den tredje naturvetenskapen
+mångfald av levande varelser
+ låter sig systematiseras
+ slående likehter


Men jag har ingen aning om varför jag skrivit upp dom då jag inte lyssnar, aja det går nog bra ändå. Nu tror jag att jag ska försöka lyssna, men det är svårare än vad man tror. 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards