Alla inlägg den 21 februari 2008

Av broderblogg - 21 februari 2008 14:49

Ja idag var det friluftsdag och därmed pulkaåkning, eller jag åkte mest madrass. Backen vid huli var ju fan en självmordsbacke :D, mest för att det bara var is i den iofs, men det var roligt ändå.

Efter lunchen så blev det mer något slags lågstadiedisko då vi började leka snurra flaskan, det är ganska roligt eller iaf när man ställer roliga frågor.

Hemma har jag inte gjort så mycket duschade först och sedan bröjade jag flytta lite saker till det som ska bli mitt nya rum.

Medan jag flyttade saker så hittade jag en gammal dagbok som vi blev tvingade att skriva i under grundskolan, eller typ i 3:an. Fan vilken player jag var allts, jag blev typ ihop med tjejer varannan dag också bröts förhållandena nästa dag. Fast det var typ samma tjejer om och om igen. Men det var faktiskt roligt att jag skrev saker för det är roliga minnen så här i efterhand.


Dagens Vetande: Pulka (samiska bulki) är en släde för vinterbruk, ett slags ackja. Oftast förknippad med kälke för barn tillverkad i plast. Används på vintern om det är snö för utförsåkning, främst i större backar, eller på slät mark för mindre barn som då blir dragna av någon. 2007 avgjordes de första världsmästerskapen i pulka i Sälen och Åre i Sverige.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards