Alla inlägg den 7 februari 2008

Av broderblogg - 7 februari 2008 22:27

    Sjukt trött i benen jag är nu alltså, jag har säkert gått/sprungit mer än en mil idag. Gått en massor för att ta mig till ställen också hade vi basket plus lite annat på idrotten, och jag tyckte jag körde ganska hårt.

   Vid kvart över sex åkte jag och pappa ut till midlanda för att ta emot de långväga gästerna, ända ifrån skåne. Har umgåtts med dom hela kvällen, vi har spelat kort, käkat kort och sett på tv typ. Eller vi har snackat en massa och kollat på jingi-bilder också. Roliga och härliga minnen man har därifrån alltså. Jag förstår faktiskt vad skåningarna säger, dessa två töser pratar inte så grov skånska så det är inte så svårt.

   Imorgon ska vi försöka hitta på något, btw yes! jag är ledig från skolan och resten av klassen ska göra ett tråkigt kemi prov :D


Dagens Vetande: Jiingijamborii eller Jiingi (uttalas jingi, första "gi" i gillar, därefter "ng"-ljud, "g" och och sist "i") var den andra nationella jamboreen i Sverige för scouter från alla de fem scoutförbunden och utländska scouter från 31 olika länder[1], bland annat Schweiz, Irland, Österrike och Australien. Jamboreen hölls mellan 14 och 22 juli 2007 och befann sig på Rinkabyfältet (55°59’25.00"N 14°17’30.00"E) utanför Kristianstad.



Av broderblogg - 7 februari 2008 12:03

   Precis kommit tillbaka från en föreläsning med journalisten, debbatören och författaren Andreas Malm. Andreas har även varit med i syndikalisternas ungdomsförbund. Han pratade om klimatet och hur vi påverkar klimatet. Han berättade hur det är, de rika släpper ut koldioxid och de fattiga drabbas av växthuseffekten. Jag tycker det var en väldigt bra föreläsning och den fick mig att tänka efter väldigt mycket, dessutom så blev jag sur på en massa folk som vanligt och tänker på hur idiotiska jag tycker dom är.  Tex Moderater, extrem kristna och rasister, ni får tycka jag är dum i huvudet det är okej, så länge jag också får tycka vad jag vill.

   Har länge funderat på att gå med i ett politiskt ungdomsförbund men har inte riktigt bestämt mig för vilket och har inte lyckats hittat några mötestider för olika ungdomsförbund vilket jag tycker är lite dåligt.

  Ska kolla upp lite mer om Syndikalisternas ungdomsförbund täntke jag, kanske är något att gå med i. Är det någon som  har några förslag på ungdomsförbund man annars skulle kunna gå med i?

 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards