Alla inlägg den 11 februari 2008

Av broderblogg - 11 februari 2008 22:08

   Jag är så trött så jag skulle kunna somna nu men måste ju skriva ett dagens vetande först. Var på scouterna tidigare idag där alla andra också var trötta typ. Vi skulle typ planera men det tog ett tag då samtalsämnet spårade ut så fort vi försökte vara seriösa också tog det en kvart att ta oss tillbaka till ämnet igen. Tillslut så fick vi en planering för våren gjord trots att vi inte hade någon värme i stugan och alla var trötta.

   Nä nu ska jag nog sova på riktigt inte så många roliga inne på msn ändå :(. Jag har fan blivit beroende av datorn och msn, måste försökta ta mig ur dataträsket, men det skadar ju ingen annan att jag sitter framför datorn egentligen så vad spelar det för roll. Har varit allmänt trött och deppig idag, vet inte varför bara blev en sådan dag.


Dagens Vetande:  Trötthet, en subjektiv upplevelse av energilöshet, kraftlöshet eller orkeslöshet. De bakomliggande neurofysiologiska mekanismerna som orskar trötthet är inte kända, trots intensiv forskning inom området. Trötthet delas vanligen in i muskulär trötthet, som är känslan av att ens muskler och rörelseapparat är uttröttade, emotionell trötthet, som är ett tillstånd som beskrivs som en känslomässig utmattning med en oförmåga att känna motivation eller starka känslor och kognitiv trötthet som kännetecknas av en subjektiv eller objektiv nedsättning av kognitiva funktioner såsom till exempel minne och koncentrationsförmåga. Trötthet skall inte sammanblandas med det närliggande begreppet sömnighet.

Av broderblogg - 11 februari 2008 10:26

Tänkte gå och lägga mig tidigt igår men så råkade jag sätta mig framför datorn så att det sket sig. Tänkte också gå upp tidigt för att hinna plugga lite kemi men det sket sig också.

   Vetefan hur jag ska klara att ha kemiprov idag jag är så sjukt trött, det känns som allting bara är en dröm eller något. Men får hoppas på att kemiprovet itne är så svårt eller något, fan ja gkommer somna snart isåfall ta och väck mig lite pinsamt och somna på lektioner. 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards