Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Ska ångestblogga lite, verkar roligt.

Av broderblogg - 17 februari 2008 22:40

   Jag är så jävla glad för att jag ska spela den teater som jag ska spela i. Teatern kommer handla om allt men ingenting, den går egentligen inte att förklara men det är genialiskt. Allting handlar egentligen om pengar, makt och kontroll.

  Om man tänker efter så stämmer ju detta ganska bra ändå. För att komma någonstans i livet måste man ha pengar, makt eller kontroll. Man måste veta vilkas arslen man ska slicka och vilka man kan sparka på.

   Man får inte vara normal, jag måste ändå säga att jag är en ganska normal hyffsat smart och trevlig kille på 17 år. Jag kommer gå ut gymnasiet med hyffsade betyg, komma in på en hyffsad högskole linje och sedan få ett hyffsat jobb. Jag kommer jobba hyffsat många år och sedan få en hyffsad pension. Någonstans däremellan kommer jag skaffa en hyffsad fru, villa och barn som kommer få en hyffsad uppväxt. Men ingen kommer märka detta utan jag kommer dö och få en hyffsad begravning.

   Om man inte vill hamna i denna hyffsade spiral måste man vara mobbare eller mobbad. Man måste antingen förtrycka andra så att man kan hamna på toppen av pyramiden och håva in pengarna och styra och ställe i Sverige.

   Ett annat sätt är att vara mobbad, man behöver inte vara mobbad på riktigt men man ska gnälla mycket. Helst ska man vara riktigt usel på att sjunga och sedan komma med i melodifestivalen. Då efter man sjungit sitt bidrag så berättar man för aftonbladet om hur mobbad man var som barn, hur synd det var om just mig. Efter detta gnäll, så får man antingen ett jobb på tv eller något annat skitställe, där man kan trippa omkring.

   Jag tror jag ska börja supa varje helg så jag tappar lite hjärnceller, sedan ska jag ta och operera in silikonbröst det har jag hört ska hjälpa om man vill bli något i livet.

   Men vad går egentligen livet ut på, det är det antagligen inte någon som vet, Om man tänker efter så går det nog faktiskt inte ut på att hamna i himmelen, alltså aftonbladets förstasida. Det kanske egentligen bara går ut på att överleva, lyckas ta sig genom livet och vara nöjd. Om man lyckas vara nöjd så har man nog lyckats med något ganska svårt, men jag tror att vi borde försöka med det mer kanske. Men inte för mycket heller för då kan allting gå åt helvete.

   Jag tycker jag har ett bra liv och vill vara nöjd, men ändå vill jag åstadkomma något, bli ihågkommen på något sätt, försöka göra Sverige till ett bättre land kanske. 

   Fan vad mycket text det blev, ingen kommer nog orka läsa detta men detta var ett härligt sätt att få skriva av sig lite. Man blir liksom lugnare också inser man vad man egentligen tycker när man sedan själv läser det man skriver. Jag inser att mycket av det jag skrivit nu är bara massa skitsnack och ett sätt att kanske få lite uppmärksamhet. Jag har alltså precis gjort det som jag gnällt på. Då sket sig detta inlägg också, jag tror jag bör sova innan jag tänker för mycket eller skriver för mycket.

   För tänk om jag skulle råka skriva något som går att mobba mig för eller något, fast då skulle jag ju alltid kunna gnälla i media eller skylla på att jag var trött eller något. 

   Eller tänk om någon skulle bli upprörd av det jag skrivit, inte kan man skriva att folk som är mobbade gnäller sig till uppmärksamhet. Nä det skulle ju vara hemskt att uppröra någon här i Sverige, då kanske man inte blir omtyckt av någon och tappar popularitetspoäng, man försvinner från top 6 klockan 6 på Rix FM, fyfan det skulle vara hemskt. 

 
 
Ingen bild

Anna

17 februari 2008 23:06

kärlek på att ångestblogga

 
Jocke

Jocke

17 februari 2008 23:16

Kanske det, detta var typ min första ångestblogg, och om jag ska fortsätta med det så kommer inläggen bli väldigt långa då jag tänker för mycket. Tror jag måste starta elelr gå med i ett parti alltså.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards