Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Slagen av det kapitalistiska och egoistiska samhället

Av broderblogg - 20 maj 2008 20:34

    Slappar dag idag, har inte gjort mycket alls och gått på halvfart hela dagen, fast jag har saker jag egentligen borde göra, men det går alltid att skjuta upp.

   La mig i sängen i mitt rum och skulle se lite på tv men så slogs jag av trötthet och somnade en stund. Sedan vaknade jag upp lagom till ett väldigt häftigt program, ganska dåligt dessutom.

    Programmet hette "Där ingen kunde tro att någon kunde bo" om jag inte minns fel. Det handlade om en kille som blivit less på samhället, han ansåg att samhället styrdes genom kapitalism och egoism och att den västerländssa kulturen snart skulle falla samman, han gick direkt in i mitt hjärta. 

   Eftersom han inte gillade dagens samhälle så drog han till norska fjällen (han var norrman) och började bygga upp en egen fjällgård, snacka om att verkligen ta tag i saker. Han sa också att han skulle försöka förbättra sig själv innan han försökte förbättra andra, väldigt bra sagt tyckte jag.

    Jag blir imponerade av sådana personer, personer som vågar göra saker och vågar säga ifrån och inte bara gnälla.

    Jag är en sådan person som mest gnäller, men jag tänker hela tiden, "fan jag borde gå med i någon organisation för att kunna påverka lite", men gör jag det, nej. Jag bara sitter kvar här och gnäller, även fast jag väldigt gärna vill påverka och jag tror att jag skulle kunna göra det ganska bra.

   Jag kanske inte är lika modig som den här norrmannen eller alla andra som vågar säga ifrån. Ett annat bra exempel på folk som vågar säga ifrån är sjuksköterskorna och skötarna som gått ut i strejk. De har hållit på i några veckor nu och det tycker jag de gör alldels rätt i. De är bra att de vågar säga ifrån, jag tycker vi alla borde kanske betala lite mer skatt för att dessa viktiga jobb ska kunna få rimliga löner. Eller iaf sluta ta bort beskattningen på de högavlönade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards