Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Hur kan folk bli mördare?

Av broderblogg - 13 april 2008 21:32

   Tror ingen kan ha missat att 42-åringen erkännt både mordet på Engla och mordet på pernilla år 2000. Han talade också om vart Englas kropp var nedgrävd så polisen har nu också hittat den.

   Det är hemskt att sådana här saker sker. Såklart så kanske det sker värre saker som krig o.s.v men då har dom något dom slåss för, dom har argument det är en tvist.

   Vad har 42-åringen för motiv? Hur kan personer bli mördare? Hur kan man bli så "ond" så att man kan döda andra personer och små barn.

   Jag har inte tillräckligt med hemska ord för att beskriva den avsky jag känner för sådana personer. Jag tycker det är synd att Sverige inte har längre fängelsestraff för jag tycker han ska få sitta i fängesle VÄLDIGT VÄLDIGT länge och tänka över det han gjort. Det var 8 år sedan pernillamordet, hur mycket kan inte han ha hunnit göra egentligen?

    Något måste ju vara fel när personer kan bli så här, när folk kan få denna ondska och utföra sådana här hemska saker. Är det det att dom spelat för mycket dataspel, har dom haft en taskig uppväxt har dom blivit mobbade, ingen vet men någonstans måste något gått snett.

   Jag tror inte vem som helst kan bli en mördare och jag hoppas att det går att förhindra folk från att bli mördare. Jag tror att ett sätt att förebygga det är genom att ge varandra mer kärlek. Oj vad jag låter som Di Leva eller någon nu men tänk efter, hur bemöter jag andra egentligen. Man kanske inte tänker på det, men undermedvetet kanske man fryser ut folk och är elak mot folk. Detta kanske inte har med mördare att göra, men i tuffa tider behöver man stöd.

   Tänkte skriva om repet på teatern och sånt idag, men nu är jag så arg på alla onda människor i värden så tyvärr, det blir inget vad jag gjort inlägg idag.

 
 
Kaela

Kaela

13 april 2008 21:42

Det är fruktansvärt...men skönt att se att så många reagerar

http://kaela.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

13 april 2008 21:46

jag blir så ledsen i ögat när det händer sånt här :/ jag förstår inte... och barn.. näe fyfan

http://swartafaret.blogspot.com

 
Linda

Linda

13 april 2008 21:46

Jag tror inte att man föds som mördare utan som du skriver att det måste finnas något i personens bakgrund.
Håller med dig kan inte heller skriva i ord den ilska jag känner inombords.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

13 april 2008 21:48

Ja men tänk vad många hemska saker det händer som inte väljs att skriva om i medierna, det kryllar av onda personer i våran vackra värld. Vi måste uppmärksamma allt detta mer så att man kan få tag i dom och hjälpa dom.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linn

14 april 2008 16:23

Barnamord är inte lejon :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards