Alla inlägg den 24 april 2008

Av broderblogg - 24 april 2008 21:41

Sitter med två paket vindruvor framför mig, ett med gröna och ett med röda vindruvor i, jag älskar verkligen vindruvor. Hur många dagar tror ni det tar för mig att äta upp dessa paket?

Av broderblogg - 24 april 2008 20:42

En syllogism är ett sätt att göra en slutsats eller konklusion ur två förutsättningar, premisser.

Begreppet härstammar från Aristoteles som beskrev ett antal giltiga syllogismer. Det finns även ogiltiga syllogismer, sätt att dra slutsatser som ytligt sett liknar giltiga syllogismer, men som inte är riktiga.

Man kan skilja på giltiga syllogismer och ogiltiga syllogismer.
Exempel: Giltig syllogism

  • Premiss: Alla A är B
  • Premiss: Alla B är C
  • Slutsats: Alla A är C
Av broderblogg - 24 april 2008 18:48

Folk som inte uppskattar att läsa om bajs och kiss bör genast trycka, Ctrl+F4 eller Ctrl+W, trycka på kryss symbolen eller stänga ner webläsaren på ett annat sätt.


Jag var på toa och sket nyss och då kom det lite lös skit och det har ett speciellt ljud, det låter ungefär som när man kissar fast egentligen bajsar man. Om man inte kollar efter så skulle man ju nästan kunna bli lurad. Medan jag satt och insåg detta så kom jag då och tänka på en annan sak, hur vet man att det egentligen inte är kiss man bajsar? Natruligtvis skulle man ju kunna kolla efter, men om man är blind då?


Medan dessa tankar far runt i mitt huvud så kom jag på att man kunde göra en syllogism av det (om ni inte vet vad det är kolla wikipedia eller nåt).

Premiss: Kiss låter på ett speciellt sätt.

Premiss: Lös skit låter likadant.

Slutsats: Lös skit är egentligen kiss.


Vad tror ni, kissar vi egentligen när vi bajsar lös skit?


Dagens inlägg är tillägnat till bajsmaty(Matilda) 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards