Alla inlägg den 17 april 2008

Av broderblogg - 17 april 2008 23:00

   Kom precis hem från pipeline, från ett av de bästa musikevengemang jag varit på måste jag säga. Inte bästa enskilda konserten men om man slår ihop betygen för de tre olika banden så var det super.

   Först ut var http://www.myspace.com/glesbygdn ett norrländsk reaggae band som var helt underbara. Deras underbara norrländska dialekt till en underbar reaggae rytm.

   Det andra bandet var http://www.myspace.com/hellsongs som var ett band som gör covers på kända rocklåtar. Fast de för inte rocklåtarna percis som orginal bandet utan de saktar ner musiken rejält och spelade väldigt soft, precis som covers ska vara, helt annorlunda. Deras version av "We´re not gonna take it".

    Sist men inte minst var http://www.myspace.com/rafven, de hade ett väldigt häftigt ös och bara körde sin grej. Vet inte hur jag ska förklara musiken men det var ett grymt ös och härlig musik.

    Ja ni som inte var där får skylla er själva, jag är ett musikminne rikare och uppfylld av viljan att protestera mot alla orättvisor i världen för "We´re not gonna take it".

Av broderblogg - 17 april 2008 16:45

   Ja nu ska jag säga det, nu har äntligen våren kommit till södra Norrland. Jag märkte det idag då jag satt på fontänen vid vängåvan och njöt i solen med en mysig tjej liggandes bredvid mig. Kan det blir bättre? Solen sken och fåglarna kvittrade och man bara låg och njöt och slappnade av efter den jobbiga idrottslektionen.

   Nu kommer säkert våren försvinna igen bara för att jag sa att den har kommit. Imorgon kommer det säkert att bli snöstorm och minusgrader, men jag hoppas att det inte blir det.

   Idrotten var väldigt jobbig idag, för vi slutade tidigare från samhällen så vi gick till sporthallen och spelade fotboll i en halvtimme innan själva idrottslektionen började. Trots fotbollsspelandet så behövde vi ha en jobbig uppvärmning och sedan spelade vi volleyboll och tränade volleybollteknik. Det var roligt men mitt lag utklassade dom andra i princip, det blev inte så mycket spel förutom mot ett lag, men det är sånt man får ta. Mina underarmar är lite ömma nu efter att jag gjort massa "Bagger" slag.

Av broderblogg - 17 april 2008 09:52

    Japp då har man precis gjort klart engelska A nationella, det gick bäst som vanligt men det kanske beror på att jag är bäst.

   Nä men seriöst så gick det nog ganska bra, men som vanligt så har man säkert massa grammatikfel som man själv inte märker. 

   Temat var seasons och jag valde att skriva om just den topicen season. Jag skrev om vad som var underbart med alla årstider och varför vi i Sverige bör vara tacksamma för att vi har fyra årstider. Jag använde också lite citat från bland annat Life of Brian och Louis Armstrong.

   Nu är det svenska tal, vi har knappt haft någon tid på oss och jag har knappt hunnit läsa genom mitt tal men som vanligt så löser det sig oftast.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards