Alla inlägg den 1 april 2008

Av broderblogg - 1 april 2008 22:27

   Förlåt jag har glömt bort att skriva dagens vetande jättelänge nu, men ska skärpa mig. Vi höll på med svampar på bilogin så får bli ett dagens vetande om det.


Dagens Vetande: Svampar (Fungi) bildar vid sidan om djur, växter och protister ett eget rike bland organismerna. Riket omfattar ungefär 100 000 beskrivna arter; det faktiska antalet arter kan vara så högt som 1 500 000. De skiljer sig från växterna genom att de saknar klorofyll och är heterotrofa, och de skiljer sig från djuren genom att de absorberar sin föda snarare än äter den samt att de har cellväggar (av kitin och glukaner). Svamparna anses vara monofyletiska, det vill säga att det har funnits en ursprunglig art som alla svampar, och enbart svampar, härstammar från.

Av broderblogg - 1 april 2008 21:30

    Ja nu är jag hemma från teatern, vi fick våra scenkläder wohoooo. Fast dom är alla svarta med lite variationer på utformningen så inte så roligt. Men vi repade om och om och om och om och om och om igen och missade våran rast, jag som behövde prata av mig lite, men så blev det inte.

   Sitter hemma och måste träna tyska, glosor tills imorgon, men det går verkligen inte, det är en massa andra tankar som far runt i mitt huvud nu ju. Är det så här det känns, konstant saknad men ändå glad. Eller hur ska man beskriva det?

Av broderblogg - 1 april 2008 17:04

Jag blev dödad idag, nybörjare som jag är så tänkte jag mig inte för, jag borde varit vaksammare. Jag har nämligen anmält mig till http://www.deathgame.se.


Ska beskriva mordet. Det plingade på min dörr, mamma öppnade och sa Jocke det är en katt som söker dig. Jag fattade inte först utan gick snällt till dörren, då far tanken upp i mitt huvud "Deathgame", fast det är för sent moroten sitter i mitt bröst och jag är död.

Hon presenterade sig som sirkillalot och sa att jag var söt wohooo. Det var ett väldigt trevligt sätt att bli mördad på måste jag säga. Men detta verkar som ett roligt spel i min stil iaf även om jag blev dödad lite väl snabb. Fan jag skulle tagit med mig en banan till dörren.


   Mitt tidigare inlägg var såklart ett aprilskämt om ni inte förstod det. När vi pratar om aprilskämt, jag fick världens snilleblixt imorse på skolan. Jag skyndade mig till datorn och skrev "Skåpens Kombinationslösenord har blivit utbytta. Vänligen kontakta vaktmästaren för att få ett nytt."

   Jag  skrev ut några kopior och tejpade upp på skåpen. Vet inte om jag lyckats lura så många men några kanske gick iväg till vaktmästaren. Jag tycker iaf det var ett roligt aprilskämt.

Av broderblogg - 1 april 2008 08:38

   Jag har diskuterat en hel del politik med folk över bloggen, över msn och över hamsterpaj. Jag har också arbetat med att starta ett eget parti med några kompisar. Innan jag började med allt detta diskuterande visste jag egentligen inte så mycket om politik.

   Jag hade en egen uppfattning byggd på fördomar och ansåg att moderaternas politik är att de rika vill bli rikare.  Men undermina diskussioner och arbetemed partiet har jag kommit fram till att så är inte fallet. Jag måste erkänna att jag tycker att moderaterna har en bättre politik en vänstern, de har en bra politik som kommer gynna Sverige.

   Så därför har jag nu bestämt mig för att ta reda på mer om moderaterna och antagligen kommer jag rösta på moderaterna i valet 2010. Ni som planerat att göra annorlunda tycker jag ska tänka över erat val, läs lite om partierna så kommer ni också inse vilket parti som har bäst politik.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards