Alla inlägg den 7 april 2008

Av broderblogg - 7 april 2008 23:42

   Någon annan som är så här kvällsless som jag är? Ta en titt på denna film är säker på att den kan muntra upp er, eller iaf få er att dra lite på smilbanden. Sov gott och dröm söta drömmar.

Av broderblogg - 7 april 2008 22:06

Hamsterpaj.net är en svensk internetsida och community. Sidan startades i oktober 2003 av grundaren Johan Höglund och drevs då som en fritidssysselsättning av några ungdomar. Numera har den kommersialiserats och är nu ett aktiebolag, Hamsterpaj AB, med säte i Göteborg. Det är dock samma personer som fortfarande jobbar med sidan. Målgruppen är ungdomar mellan 13 och 18 år och verksamheten är annonsfinansierad.


När klass 1A började på Portalens Gymnasium sensommaren 2003 så stog det "MUSTERAPI" på tavlan. Ingen visste vad ordet kom ifrån, men det stog där. Efter någon månad hade ordet ändrats till "MSTERPAJ". Då kläckte våran sötnos xianze namnet "Hamsterpaj". Johan, som ville starta upp en ny site i stil med megadomain nappade direkt. Namnet var taget och projektet drogs igång.

Av broderblogg - 7 april 2008 21:59

   Ja idag har jag varit allmänt less hela dagen egentligen, inte haft ork till så mycket och mest bara ja följt med dagen. Kanske berodde på att jag hade sovmorgon och sov för mycket på början av dagen, man blir trött av att sova.

   Har inte uträttat så mycket och har egentligen inte något att skriva om, var på scouterna nu på kvällen.

   Har en del skoljobb att göra, men kanske kan avverka det imorgon på skoltid istället medan jag låtsas lyssna på läraren.

   Det enda jag egentligen uträttat idag är väl att jag spammat skiten ur hamsterpaj.net. Jag lyckades fixa till mig 700 till inlägg så nu har jag statusen "Saknar Liv" jag är väldigt stolt, fast med på köpet så kom ett dygns avstängning men det var det värt. Har ni ett hamsterpaj konto kan ni ju säga hej till "Joackes" där :P

   Hoppas ni haft en roligare dag än mig, hoppas att det blir bättre imorgon, tror det för det är teater och vi ska börja repa på konserteatern. Känns bra, man inser nu att premiären närmar sig väldigt snabbt, bara några rep kvar ju.

Av broderblogg - 7 april 2008 11:36

   Tänkte byta omröstning nu då jag haft denna ett tag och tror inte jag kommer få så många fler röster, men innan jag byter tänkte jag analysera denna omröstning först, det är alltid roligt att analysera. Vi tar först och kollar på resultatet:


Är du lycklig? Ja   
  39.5 % Nej   
  20.9 % Kanske   
  23.3 % Vet inte   
  16.3 %

   Jag blev faktiskt glatt överraskad och förvånad när jag såg detta, 39,5% av mina läsare är lyckliga. Mina läsare kanske inte representerar svenska folket direkt, men ändå jag har nog många ungdomar som läser min blogg och jag trodde att betydligt mer skulle svara att de var olyckliga.

   Hur vet man om man är lycklig eller inte, vad ska man använda för referenser? Det kan ju vara så att många jämfört sig med barn i U-Länder och anser därför att de är lyckliga för att de har tak över huvudet och mat på border. Vad anser ni är lycka?

   Eller beror det på den sortens läsare jag lockar med min blogg, jag kanske lockar fler "lyckliga" än "olyckliga" läsare på det sättet jag skriver. Jag som sa att jag skulle analysera, jag kom väl egentligen inte fram till något vettigt. Men det jag vill säga är att jag är glad för att nästan 40% av mina läsare är lyckliga, och ni som inte är det eller inte vet, hoppas ni får bli det.


Tänkte försöka ha en annan omröstning nu, men vet inte vad jag ska ha för någon. Lämna gärna förslag men ska väl försöka få upp en innan dagen är slut.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards