Alla inlägg den 4 april 2008

Av broderblogg - 4 april 2008 23:53

    Det var en underbar kväll/natt. Åh jag vill ha den igen, nu genast. Det var helt klart värt väntan. Jävligt trött nu så här på kvällskvisten men kände att jag behövde logga in en gång till, jag är beroende av bloggandet, speciellt nu när jag slår besöksrekord efter besöksrekord. Idag har jag hittills haft 221 läsare, nytt rekord jippie. 200 var ju mitt mål så nu måste vi väl ta och sikta ännu högre, 300?

   Ja 300 besökare på en dag är mitt nya mål, får se om det går. Men som dom säger man ska sikta högt. Hoppas ni får en god natts sömn och drömmer söta drömmar, god natt.

Av broderblogg - 4 april 2008 17:47

   Jag har ingenting att göra nu medan tiden går långsammare än långsammast så tänkte dela med mig av en till av mina underbara funderingar.

   Varför är mat godare när man är hungrig? Man tycker ju att det borde smaka likadant, fast på något konstigt sätt så blir allting så mycket godare när man är hungrig. Var världens äckligaste lunch på skolan,hårt ris med för mycket salt och en geggig köttfärsrör. Jag åt knappt någongting och har gått och varit hungrig hela dagen, men nu fick jag middag. Det var hamburgare och pommes, det brukar vara gott, men idag smakade det gudomligt. Varför?

   Är det så att man uppskattar saker mer när man saknat eller varit utan det ett tag. Måste man ha tråkigt för att kunna ha roligt? Måste man vara hungrig för att kunna äta en gudomlig måltid? Måste tiden gå sakta ibland, för att sedan kunna gå fort?

Av broderblogg - 4 april 2008 16:35

    Varför går tiden alltid så sakta när man väntar på att det ska hända något roligt? Det är ett fenomen som händer ganska jämt, men är det någon som vet varför?

   Någon som har svarat svara gärna, varför går tiden saktara ibland och ibland inte och vad gör man för att skynda på den, jag vill att det ska vara efter middagstid nu, genast!!

Av broderblogg - 4 april 2008 10:42

   Igår hände den roligaste/pinsammaste händelsen i hela mitt och malins liv, hittills iaf. Vi tänkte göra så här, det är lite pinsammt men vill ni verkligen veta så bloggar vi om det. Så detta är dealen får jag och malin  50 kommentarer totalt på våra två inlägg med denna rubrik, avslöjar vi den pinsamma/roliga saken. Kommentera på om ni vill veta.


Malins inlägg: http://malinlindgren.bloggagratis.se/#617112

Av broderblogg - 4 april 2008 09:21

   Fyfan vad less jag är på roy våran bilogilärare, han föreläser en hel lektion med en montan röst, man orkar verkligen inte lyssna om växter, ståndare, pistiller och all den där skiten. Jag orkar verkligen inte lyssna på honom, jag borde göra det för att kunna något till provet sedan, men man orkar inte, hela klassen ligger och sover eller spelar spel på datorn, någon borde säga åt honom att skärpa sig.

   Till något helt annat, har gått från 58:e till 42:e platsen på mest kommenterade bloggar. En annan sak jag upptäckte när jag kollade på min besökshistorik, på dessa fyra dagar iapril har jag haft mer besökare än hela december månad. Mina besökare blir fler och fler för varje månad, hoppas det håller i sig.


Dagens Vetande:

Växtriket (Plantae) omfattar alla växter och är ett av de riken vilka ingår i den biologiska systematiken. Studiet av växtriket kallas botanik.

Växtriket indelas i divisioner och består av två huvuddelar – bryofyter och kärlväxter. Kärlväxterna är antingen kärlkryptogamer eller fröväxter. Fröväxterna delas i sin tur upp i gymnospermer och angiospermer. Växter, liksom alger är i allmänhet fotoautotrofa organismer, det vill säga organismer som själva med hjälp av solljus (genom fotosyntes) bildar sin föda från oorganiska ämnen, men det finns också parasitiska växter (som tallört), halvparasitiska växter (som mistel) och köttätande växter, som venusflugfångare och sileshår. Det lär även finnas tropiska saprofytiska växter.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards