Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Ett gott skratt förlänger livet eller Teknikens Under.

Av broderblogg - 5 april 2008 16:28

   Ja det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet, så man blir nog flera år äldre av att besöka min mormor och morfar. Var hos mormor och morfar med mamma och pappa tidigare idag för att fika och hjälpa till lite med massa teknikproblem dom hade.

   Det är lite roligt faktiskt, hur folk påstår att med den moderna tekniken blir allt så mycket lättare och man får mer tid över till annat, är det verkligen så? Eller blir det bara en massa mer saker som kan krångla eller gå sönder? Det känns som det blir så för den äldre generationen iaf, vilket är synd dom vill väl också kunna göra saker utan hjälp.

   Som min mormor och morfar har bytt från telia som fungerat fin fint till tele 2 som bara krånglar och inte mycket fungerar, så nu får vi hjälpa dom då och då istället.

   Men vad var det som var så roligt med besöket tänker ni nog nu, jo jag kommer till det. Mormor och morfar skapar så många roliga lösningar på problemen och morfar är allmänt galen. Tillexempel så har dom så många olika koder så för att komma ihåg pin-koden till mobilen har dom tejpat fast en lapp på mobilen med koden, smart skydd mot stöld :P.

   Morfar skulle också visa hur ungdomar såg ut nu för tiden, så han drog ner brallorna till knäna och började gå runt i huset, jag höll på att dö. Sedan hängde en bit skjorta ut ur byxorna och då säger han, "Ju mer man drar i den, desto längre blir den." jag höll på att dö, jag tror jag upptäckt vartifrån jag fått min humor.

   Kan inte skriva upp allt dom gjorde för det måste upplevasi riktiga livet, men har ni varit med om något roligt angående den moderna tekniken, datorer mobiler o.s.v eller känner ni någon som också har liknande problem som mina morföräldrar, skriv om det som en kommentar, jag vill skratta :P.


    

 
 
Anki

Anki

5 april 2008 17:01

Hej på dig - här dimper en "tant" in för ett inlägg. Har en son som är född 1975 så du var ung men en trevlig blogg har du i alla fall :). Själv är jag inte mycket för mobiltelefoner men däremot gör jag hemsidor o dylikt. Ha det gott / Anki från Boden med mycket snö

http://funderare.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

5 april 2008 17:07

Roligt att du tittade in, tekniken kan ställa till mycket bekymmer, men lär man sig att använda den ger den en många möjligheter, som du säkert märkt med hemsidor.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

5 april 2008 22:19

Kanske inte så kul detta ...men när min make kom ner till havet i klädd kostym och bara satt och pratade i sin mobil...tog jag den helt enkelt och kastade den i havet...den dagen roade jag ca 100 ungar med att dyka efter den...inte för att den skulle funka ...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards