Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Middag godare hungrig?

Av broderblogg - 4 april 2008 17:47

   Jag har ingenting att göra nu medan tiden går långsammare än långsammast så tänkte dela med mig av en till av mina underbara funderingar.

   Varför är mat godare när man är hungrig? Man tycker ju att det borde smaka likadant, fast på något konstigt sätt så blir allting så mycket godare när man är hungrig. Var världens äckligaste lunch på skolan,hårt ris med för mycket salt och en geggig köttfärsrör. Jag åt knappt någongting och har gått och varit hungrig hela dagen, men nu fick jag middag. Det var hamburgare och pommes, det brukar vara gott, men idag smakade det gudomligt. Varför?

   Är det så att man uppskattar saker mer när man saknat eller varit utan det ett tag. Måste man ha tråkigt för att kunna ha roligt? Måste man vara hungrig för att kunna äta en gudomlig måltid? Måste tiden gå sakta ibland, för att sedan kunna gå fort?

 
 
Yezz

Yezz

4 april 2008 18:32

Mat är aldrig så god som den är när man är riktigt hungrig, lite synd bara att man äter så fort för det är gott och man är hungrig att man inte riktigt hinner njuta av maten

http://yezz.webblogg,se

 
cissi

cissi

4 april 2008 18:47

du ska inte vara så kinkig i maten!

http://snurran.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

4 april 2008 18:51

Den var ju jätteäcklig.

JA mat är godare när man är hungrig men varför?

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

4 april 2008 19:27

Jaa ibland är det riktigt roligt att komma ihåg vad man drömt, men ibland tror jag det vore en lättnad att helt enkelt bara glömma allt. Speciellt när man drömt en massa hemskheter.

Mat är godare när man är riktigt hungrig för att man då uppskattar den så himlans mycket mer?

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

5 april 2008 11:21

Jo antagligen, och så är det nog med allt i livet. Man måste ha motsatsen då och då så man kan uppskatta något fullt ut.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards