Alla inlägg under mars 2008

Av broderblogg - 3 mars 2008 23:06

Trots rubriken som kan antyda att jag tänker ångestblogga eller skriva om hur falskt och fabricerat livet är så är det inte det detta inlägg kommer handla om. Utan jag har faktiskt haft en väldigt rolig dag då jag umgåtts med i princip bara teaterfolk, det är alltså därifrån titeln kommer, så förvänta er inget annat.

Började dagen med en härlig dusch och annat smått och gått. Vid halv elva så kom mormor och hämtade upp mig och sljutsade ut mig till teatern. Hade rep fram tills fyra fast det blev istället bara till tre. Vi tränade allt möjligt, dansen, texten, jongleringen m.m Jag börjar bli ganska bra på och jonglera nu känner jag och är inte så orolig för det längre, jag är mer orolig över att ja ska sjunga i pjäsen. För er som hört mig sjunga sing star eller något liknande så vet ni hur det låter. Ledarna säger att det inte ska låta så bra men jag kommer ju skrämma bort publiken :P.

Efter jag kommit hem och ätit middag o.s.v så bar det av ner till bowlinghallen. Jag, Sofia, Frida och Evelina skulle nämligen bowla. Det gick helt okej, jag utklassade blondingänget med massa poäng, bäst jag är :D. Fast när man spelar ensam med tjejer kanske det är ett bättre knep att låta dom vinna, men jag råkade faktiskt göra fyra strikes i rad så den taktiken var ganska körd efter det.

Efter bowlingen bar det av till bion där vi såg på vantage point, en rätt så okej film dock lite annorlunda, fast det var väl egentligen bara bra. Efter bion bar det hem och nu sitter jag här med datorn i knät och bloggar som vanligt. Fan jag hade tänkt ut värsta roliga grejen att skriva, men nu försvann den ur mitt huvud. Det brukar vara så när man vill komma ihåg saker, men det betyder väl bara att det inte var så viktigt ändå för då borde jag ju kommit ihåg det.


Dagens Vetande: Bowling är en form av kägelsport där spelaren med hjälp av ett klot skall välta tio uppställda käglor, som är placerade i en triangel i slutet av en avlång bana. Bollen och käglorna är vanligen av hårdplast, medan banans underlag brukar vara tillverkat av trä eller laminat. Spelet härstammar ur kägelspelet.


Av broderblogg - 2 mars 2008 17:42

Hjälp mig bort från detta gråasamhälle

Ta med mig ut till naturens sköna ställe.


Hjälp mig bort från alla moderkort.

Ta med mig ut där långsamt är fort.


Ja alltså utmaningen går ut på att fortsätta så att detta blir en lång dikt. Ni ser hur det ska vara uppbyggt så skriv till din del av dikten i en kommentar och lägg sedan ut den nya versionen på en liknande sida och be folk där fortsätta.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni säga till så ska jag förklara bättre.


Av broderblogg - 2 mars 2008 14:50

Kände att jag suttit för mycket framför datorn så jag tvingade mig själv att gå ut på en fotopromenad idag. Det blev inte en lång fotopromenad men jag fick en del fina bilder. En av bilderna kommer ut ikväll med en liten utamning, vi ska hjälpas åt tillsammans, solidariskt, ni får se. :D

   Men ser ni personen på bilden ute i skogen, spring för era liv. Jag är inte nådig med kameran men om ni vågar er fram så kan ni ju peta lite på mig och säga hej.

Av broderblogg - 2 mars 2008 14:35

   Ja då har jag sovit en natt i mitt nya rum. Det var inte så stor skillnad egentligen, men rummet är större också är det lite roligare när man har en TV som fungerar.

   Ni kan se ena hörnan på mitt rum på bilden där står min nya tv också. Ursäkta at ajg inte har bäddat eller något när jag tog bilden, men det är antagligen sådär rummet kommer se ut så varför ska jag manipulera rummet innan jag visar upp det. För om jag hade städat hade alla trott att mitt rum kommer se ut så när de kommer på besök, men nu slipper jag ge folk falska förhoppningar. 

Av broderblogg - 1 mars 2008 22:22

HAHA :D


Jocke har tappat lusten att blogga, och därför gör jag det!

Inte för att jag har något att skriva om... men skit samma! :D Bara skriva på, blir asbra i slutet ändå säkert :D


Hmm... Jag vet inte.. Känner att jag också har tappat lusten att skriva lite... Men jag kan säga att jag är arg! Inte på Jocke, utan på min skola! Vi får störda bilduppgifter! Fast iofs, inga läxor, men bilduppgifterna stör mig! Men det hör väl egentligen inte hit... men ni vill veta det ändå! DET VET JAG! Jag vet också att ni tycker jag är jätterolig, och smart, haha! :D ASBRA TÄNKT! DET ÄR JAG! :D

Damdidam, smygreklam för mig själv, men haha! DET ÄR BRA! :D


Nu börjar Jocke prata om mat... hmm... typ kebab!

Jag blev plötsligt hungrig :O VILKET NI VERLIGEN VILLE VETA, ELLER HUR? :D


Nu vet jag inte vad jag ska skriva.. men tydligen ska jag skaffa tjej åt honom! Så alla tjejer(och killar? Haha, jag vet faktiskt inte!) som känner att "hmm... ngn som kan göra mina matteläxor vore inte helt fel..." = THIS IS IT! ANMÄL ER! BILDA EN KÖ FÖR GUDS SKULL! Han vill ha någon mysig tror jag att jag har hört ngnstans.. Men han tar nog vem som helst, hoho!

Hursomhelst, han är smart, scout, tydligen SKITduktig på att massera, och jag har hört någonstans att han även bakar goda kladdkakor... Det vet jag ingenting om, men man får väl lita på det man hör! VISST LÅTER DET BRA?

SOM SAGT VAR, BÖRJA KÖA!

Ta kontakt, och han blir överlycklig! Tro mig!


Men.... jag tror jag ska sluta skriva nu. Jag har hur som helst inget att skriva, haha, my mission is fulfilled liksom!


HEJDÅ! <3

/ OLBY - http://olby.blogg.se

Av broderblogg - 1 mars 2008 01:06

Nähäpp ingen friade till mig denna 29 februari. Men eftersom jag gäran vill ha någon att mysa med så kan ni få denna dag på er också :D.

Egentligen är jag trött tror jag, men varje gång man ska sova kommer man på massa andra saker som är roligare. Jag råkade precis börja lyssna på lite musik och eftersom jag inte har något bättre för mig ska jag dela med mig av de 5 bästa låtarna i min spelningslista nu.

Utan inbördes ordning:

Whiskey in the jar - Metallica

CC Cowboys - Imperiet

Nu ger jag upp - Rasta Hunden

Stairway to heaven - Led Zeppelin

Life on mars? - David Bowie


OBS Har massa andra låtar som jag tycker är minst lika bra, men ikväll var det dessa låtar som kändes bäst.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards