Alla inlägg den 27 mars 2008

Av broderblogg - 27 mars 2008 16:42

   Såg en tidningsartikel när jag var i fjällen om en kille som samlat livsöden som beskrevs med sex ord. Folk hade fått skickat in sina livshistorier också vidare. Han ansåg att alla hade något intressant att berätta men att de flesta inte har tid till att skriva en hel bok. 

    Jag tror också detta är sant, alla har något att förmedla men inte orken eller tiden att göra det. Jag tror också att det är därför det blir fler och fler bloggar för folk inser att de kan förmedla något ganska enkelt och det är inte alltför tidskrävande. Fast det är lite synd att alla försöker blogga, för det finns så många bloggar så de bra bloggarna blir svåra att hitta, för de mest populära bloggarna blir sådana som blondinbella och kenza, och dom är inte ett dugg intressanta.

   Iaf tillbaka till ämnet jag täntke beskriva mitt liv, eller mer min framtid på sex ord. Här kommer orden.


Vill bli någon, vill åstadkomma något.

Av broderblogg - 27 mars 2008 14:22

   Borta bra men hemma bäst, eller vad är det man säger. Nu är jag hemma iaf efter en vecka av härlig skidåkning i fjällen. Fast samtidigt har jag längtat hem många gånger men också velat stanna kvar där för alltid, för det är aldrig denna vardagsstressen där, men samtidigt vill man ju hem, jobbigt dilemma.

   Täntke sammanfatta veckan med lite skönaste, okej det där fattade man inte mycket av men sänk blicken tre rader så förstår ni, istället för att jag ska förklara.


Skönaste Sovmorgonen: Den dagen då vi skulle försöka vara i backen tidigt, vi var där runt 12 :P

Skönaste Skidbacken: Måste vara supersvängen i klövsjö, inga folk ivägen, blir i princip aldirg uppåkt, lagom brant och lagomt lång, perfekt helt enkelt.

Skönaste Vurpan: Martins magplask, och då var han på väg till backen från skidshopen :P

Skönaste Afterskin: Bada bastu med en festis i handen.

Skönaste Avkopplingen Efter Backen: Slappa i soffan och se på The Simpsons.

Skönaste Middagen: Fläskfile med potatisgratäng, eller hushållspapperet som Martin käkade, "Jag ville veta hur det smakade" med en ton som att olika papper har olika smaker.

Skönaste Sällskapsspelet: Racko, tyvärr M och M tågspelet och settlers suger.

Skönaste Shoppingen: En brun tröja på 40% rea i vemdalen, kommer inte ihåg märke och sånt där skit men den var schnygg :P

Skönaste Smset: "Men vi vill väl inte göra ngt vi inte får för pappa lindgren?". Det kan misstolkas, den som gissar rätt angående vad det handlar om vinner lite ära.


Kommer inte på något mer skönaste just nu, kommer ni på något jag skulle kunna skriva om så kommentera.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards