Alla inlägg den 15 mars 2008

Av broderblogg - 15 mars 2008 22:19

    Detta är nog det enda blogginlägget ikväll som inte kommer nämna vem som vann denna totalt hjärndöda schlagerfestivalfinal.

    Kom nyss hem från filmpremiären. Det var en trevlig tillställning, men man fattade inget av handlingen i filmen. Vi såg den två gånger. Först en gång, sedan åt vi middag och sedan såg vi den igen. Trots att vi kollade igen och åt middag igen så förstod jag inget mer. Den hadlade om ett biobesök, men hela filmen kändes mer som en inledning till en annan film, eller typ som en trailer. Men det var ju en kortfilm dom kanske inte ska ha så mycket handling. 

   Om man kollade noga så kunde man se mig i tre sekunder sitta i en biosalong med fula kläder,fyfan vilken skådespelarinsats säger jag bara, detta ska stå med på mitt CV :P.

   Men jag blev inspirerad när jag såg filmen, jag skulle vilja göra en egen kortfilm. Kanske med kompisar eller teatergänget eller några andra, men det skulle vara roligt att göra en film. Någon som vill skriva ett manus med mig?

    Nu byter jag lite snabbt ämne, Timrå vann igen!. Det var en total utklassning 6-3 slutade matchen. Min kompis var där live och han smsade, "Fyfan... Vilken match vilken stämming!" . Jag har inte sett något av den själv men ska väl försöka se några höjdpunkter nu.

   Inget lag har hämtat igen ett 2-0 underläge i matcher i slutspelet, och nu leder timrå med 3-0 i matcher, det känns ju ganska bra. Men man ska aldrig säga aldrig.

Av broderblogg - 15 mars 2008 15:27

   Fan jag har ett modeproblem, typ första gången i hela  mitt liv jag har problem med detta :P. Iaf jag ska på filmpremiär ikväll. Det är en film som jag var statist i, detta var för typ två år sedan och nu är den klar. Problemet ligger i att på inbjudan stod det inget om klädsel. Jag funderar just nu bara på ett par jeans och någon långärmad tröja, är det för fult för en filmpremiär, jag var ju ändå bara statist. Får försöka hitta en lösning, vad tycker ni?

    Klev upp vid 11 tror jag, åt frukost och började sedan städa mitt rum lite. Sedan ringde min morbror och sa att han och mina kusiner skulle komma och gratta mig, lite i efterskott. Detta säger ganska mycket om hur upptagen alla är i dagens samhälle. Vi har inte förrns idag hittat ett datum som vi båda familjer kunde träffas och jag var närvarande. En månad och 6 dagar efter jag fyllde år :P. 

   Jag fick blommor och en bok som Paulo Roberto skrivit som handlar om hur man kan träna en kvart om dagen och få en bättre kropp som orkar mer. Tror jag ska börja med denna träningsmetod så slipper jag betala dyra gymkostnader eller liknande utan kan istället träna hemma en kvart med min kropp som hjälpmedel.

   Efter att mina kusiner varit här så tog jag och pappa tag i träningen och gick med lite tidningar till återvinningstationen, sedan med gammalt bröd till änderna, sedan till affären för att löpa nytt nytt bröd och sedan hem igen.

   Min trevliga broder kommer hem från luleå nu någon vecka. Ska bli roligt att få träffa honom igen, var ju ett tag sen. Undra vad han säger om att jag snott hans rum :P.


Dagens Vetande: Mode, (latin: modus), betyder sätt, fason, rytm, mått, gräns; något som är förenligt med tidens rytm och smak, alltså det som är modernt. Ordet används framför allt, men inte uteslutande, beträffande kläder. Jämför stil, trend och subkultur. Mode kan spegla den rådande tidsandan, kan ta sig uttryck i kläder, arkitektur, målarkonst eller musik. Inom givna kulturella gränser kan en person höja sin status i gruppen genom att ändra klädedräkten.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards