Alla inlägg den 3 mars 2008

Av broderblogg - 3 mars 2008 23:18

    Eureka (eller hur det stavas), jag kom på det, alltså det roliga som jag hade glömt bort. Fast nu eftersom jag sagt att det ska vara så roligt lär ni väl tycka att det är skittråkigt, men aja jag skriver väl det ändå det värsta som kan hända är ju att jag gör bort mig och då får ni ändå skratta.

   Alltså det är jävligt störigt när folk äter saker, prasslar eller pratar när man försöker se på en film på bio, det måste ni hålla med om. Men idag så var vi totalt 16 personer i stora salongen, där det går in ungefär 350 stycken eller nåt sånt, så det skulle väl inte bli sånt stort problem, det blev det inte heller. Men det jag kom fram till under filmen var att det finns en sak som är ännu mer störande än prassel,prat och sånt nämligen hångel. Det satt ett par raden bakom oss som hånglades konstant hela filmen, fyfan vad det smaskade, taskigt läge alltså. Var bara att suga på sin cola och titta avundsjukt på dom och hoppas att dom slutade så man kunde se filmen istället :P.

Av broderblogg - 3 mars 2008 23:06

Trots rubriken som kan antyda att jag tänker ångestblogga eller skriva om hur falskt och fabricerat livet är så är det inte det detta inlägg kommer handla om. Utan jag har faktiskt haft en väldigt rolig dag då jag umgåtts med i princip bara teaterfolk, det är alltså därifrån titeln kommer, så förvänta er inget annat.

Började dagen med en härlig dusch och annat smått och gått. Vid halv elva så kom mormor och hämtade upp mig och sljutsade ut mig till teatern. Hade rep fram tills fyra fast det blev istället bara till tre. Vi tränade allt möjligt, dansen, texten, jongleringen m.m Jag börjar bli ganska bra på och jonglera nu känner jag och är inte så orolig för det längre, jag är mer orolig över att ja ska sjunga i pjäsen. För er som hört mig sjunga sing star eller något liknande så vet ni hur det låter. Ledarna säger att det inte ska låta så bra men jag kommer ju skrämma bort publiken :P.

Efter jag kommit hem och ätit middag o.s.v så bar det av ner till bowlinghallen. Jag, Sofia, Frida och Evelina skulle nämligen bowla. Det gick helt okej, jag utklassade blondingänget med massa poäng, bäst jag är :D. Fast när man spelar ensam med tjejer kanske det är ett bättre knep att låta dom vinna, men jag råkade faktiskt göra fyra strikes i rad så den taktiken var ganska körd efter det.

Efter bowlingen bar det av till bion där vi såg på vantage point, en rätt så okej film dock lite annorlunda, fast det var väl egentligen bara bra. Efter bion bar det hem och nu sitter jag här med datorn i knät och bloggar som vanligt. Fan jag hade tänkt ut värsta roliga grejen att skriva, men nu försvann den ur mitt huvud. Det brukar vara så när man vill komma ihåg saker, men det betyder väl bara att det inte var så viktigt ändå för då borde jag ju kommit ihåg det.


Dagens Vetande: Bowling är en form av kägelsport där spelaren med hjälp av ett klot skall välta tio uppställda käglor, som är placerade i en triangel i slutet av en avlång bana. Bollen och käglorna är vanligen av hårdplast, medan banans underlag brukar vara tillverkat av trä eller laminat. Spelet härstammar ur kägelspelet.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards