Alla inlägg den 16 mars 2008

Av broderblogg - 16 mars 2008 23:01

   Fast nu blev det beslutsångest, jag och en till håller på att fundera på ideér till att skapa ett nytt parti. Vi är less på alla partier som inte håller vad de lovar. Vi vill ha ett nytt parti, för vi känner att inget parti i dagens samhälle är värt att lägga sin röst på.

    Vårat nya parti kanske skulle kunna vara ett projekt på bloggen, för då skulle man kunna få feedback på ideérna man kommit på och åsikterna man planerar att ha.

   Fast man kan ju även diskutera filmideér, undra vad som är roligast att syssla med, politik eller film.

Av broderblogg - 16 mars 2008 22:43

   Jag ska ta ut en skillsmässa nu, jag ska göra slut med denna söndag och gå och lägga mig. Jag har lång sovmorgon imorgon, men det finns verkligen ingen mening med att sitta uppe, finns inget att göra. Fyfan vad jag hatar att inte ha något att göra, att vara på detta humör då man vill göra något, uträtta något, men allting slutar bara i att man blir less.

     Fast jaghar börjat tänkt lite på en kortfilm, så kankse ska ta och fundera vidare på den lite. Försöka knåpa ihop början på ett stolpmanus. Alla bloggar lider ju av någon slags projektmani dessa dagar, så detta kanske skulle kunna bli mitt projekt. Då kanske folk skulle bli intresserade av min blogg också, om jag hade en röd tråd som jag följde och inte bara berättade om mitt liv lite allmänt. Nä nu ska jag inte skriva ett för långt inlägg, som de flesta av mina inlägg brukar bli tillslut, god natt.


Dagens Vetnade: Ordet projekt (fr. lat. projicere), som på svenska etymologiskt översätts till utkast, betecknar urprungligen en plan för ett visst, mer omfattande företag (i bet. något man företar sig). D.v.s ett projekt är en plan, eller ett utkast för något stort arbete.

Från mitten av 1900-talet har ordet projekt fått en annan innebörd. Ett projekt betecknar förutom planeringen även genomförandet av det praktiska arbete som planerats. Tidigare kallades detta praktiska arbete för objekt eller uppdrag.


Av broderblogg - 16 mars 2008 11:42

   Alltså folk klagar på måndagar, att mångdagar är sådana jobbiga dagar och hur man hatar dom o.s.v Men jag måste erkänna att söndagarna faktiskt är mycket värre.

    Det finns verkligen ingenting att göra på söndagar, alla sitter bara hemma och tråkar och har ångeset över att den näst värsta dagen ska börja. Fan vad jag hatar söndagar, tror jag ska gå och lägga mig och sova igen så den bara tar slut, så blir det måndag igen så man kan få träffa klasskompisarna och scoutkompisarna.

    Jag tycker vi ska försöka ta upp kampen mot tråksöndagarna och starta en klubb som gör massa roliga saker på söndagarna.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards