Alla inlägg under mars 2008

Av broderblogg - 10 mars 2008 23:08

Midnatt råder tyst det är i husen,

Tyst i husen.

Alla sova, imorgon börjar skolan,

Börjar skolan.

Pligg plugg, pligg pligg

Pligge-pligge pligg plugg

Pligg pligg plugg. 


    Ja livet är hårt när man är på myshumör och inte har någon att mysa med...

  

    Imorgon börjar skolan igen efter ett tags uppehåll, blir roligt att träffa klassen igen för har varit en del tråkiga dagar på lovet :P, jag är nog den enda som tycker det är roligt att börja skolan igen, men så är jag lite annorlunda också. Fast egentligen är väl alla annorlunda om man jämför med varandra, kanske bättre och säga knasig.

   Men inte bara roligt, har väl en del plugg att göra också, kommer seriöst inte orka det även fast jag försökt intala mig själv att kanske lyssna lite mer på lektionerna och slå igen datorn, fast det kommer inte hända. Men måste träna på biologin känns det som iaf, orka kräva att vi ska kunna alla raser och familjer och släktträd och Aristoteles och allt det där.

    Nä nu tror jag att jag ska sova och mysa med dom enda som vill mysa med mig, mitt täckte och min kudde. Dom är riktiga myskompisar det, dom sviker aldrig utan är bara sådär lagom mysiga.


Dagens Vetande: 

Plugghäst kommer av verbet plugga, Ordet plugga är känt sedan tidigt 1700-tal i betydelsen "föra in något i något" (till exempel "plugga en båt"), eller "proppa", och kom snart att användas för information och kunskap.

    Plugghäst används ofta i modern tid som ett skällsord för att poängtera att någon studerar för mycket eller är lärarens favorit, vilket anses som något dåligt inom vissa gäng i skolan.

   Carl von Linné (1707-1778) lät producera en typisk munk-studiemöbel i trä, där man sitter gränsle över en liten pall som hör ihop med ett litet bord. Han kallade den sedan finurligt för sin "plugghäst". Han var förtjust i den och använde den både vid studier och föreläsningar.



Av broderblogg - 10 mars 2008 16:39

Sen syr jag ett täcke av alla trasiga moln
för att stoppa om dig inatt.
När du somnat så byter jag täcket mot mig själv
och vilar på min hemlighet.

Av broderblogg - 6 mars 2008 15:01

   Ja som Ingmar Stenmark en gång sa det, "Dä ä bar å´ åk´". Jag åker snart till fjällen för att frivilligt riskera mitt liv i en backe full med kall snö. Och inte nog med det jag ska vara inlåst i en trång stuga med mina föräldrar :P.

   Ni får gärna skicka sms till mig gärna många men få går bra också. Ni som har mitt nummer vet det ju redan så det är bara att skicka och ni som inte har det kan väl gå in på eniro eller hitta.se så kommer ni nog hitta det.

    Åh varför är du inte inne på msn och säger hej då :P men aja "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip." som Ingmar Stenmark skulle sagt. 

   Är det ingen annan som ska till klövsjö eller vemdalen eller i närheten som vill åka skidor med mig? Smsa och säg till, ha det så bra Sundsvall.


Dagens Vetande: Ingemar Stenmark, född 18 mars 1956 i Joesjö nära Tärnaby, är en av idrottshistoriens främsta alpina skidåkare med sammanlagt 86 världscupsegrar (46 i storslalom och 40 i slalom) och två OS-guld under karriären som varade 1973 till 1989. Han är förutom Björn Borg och Anja Pärson den ende som tilldelats Svenska Dagbladets Bragdguld två gånger: första gången 1975 och andra gången tillsammans med just Björn Borg 1978. Han är även en folkkär idrottare; i en SIFO-undersökning 1999 röstades han fram till "Århundradets främsta svenska idrottsman". 

Av broderblogg - 5 mars 2008 23:45

   Det fungerar, tack hamsterpaj. Se hamsterpaj är inte bara massa meningslösa inlägg och funktioner man kan också få hjälp med sina javascripts problem. Nu när det där är fixat så kanske hemsidan kommer upp inom en kort tid.

   Tror jag ska sova nu medan jag fortfarande är glad och lycklig, innan jag stöter på några fler problem och blir sur igen. 

  
 

Av broderblogg - 5 mars 2008 23:23

    Precis kommit hem från sweeny todd, eller precis och precis. Dessutom så var det ju inte hos todd jag var utan jag var ju på bion men jag såg på sweeny todd men det förstod ni nog, hoppas jag iaf :P. Filmen var nog en av de blodigaste filmerna jag sett, men jag gillade den. Det var en lätt handling att följa, men egentligen spelade nog inte handlingen så stor roll. Utan det som gjorde filmen bra var hur den var filmad, miljöerna o.s.v

    Just nu sitter jag och försöker knåpa ihop en funktion i javascript som ska slumpa fram vetanden av alla dagensvetanden jag skrivit, håller på att jobba på en hemsida för detta. Men detta javascript vill såklart inte fungera, eftersom det är jag som gör det. Har bett om hjälp nu på men får se hur det går, i värsta fall får jag väl erkänna att jag inte kan och be pappa om hjälp. Jobbigt att min pappa kan mer än mig om datorer, jag som tycker jag är en sådan datanörd, fast på ett sätt är det ju bra också då jag håller på och kodar och kan be honom om hjälp när jag kör fast.


Dagens Vetande:  JavaScript är ett proceduralt och objektorienteratskriptspråk, utvecklat av Netscape, som främst används på klientsidan i webbtillämpningar, det vill säga exekveras i en webbläsare. Då Javascript används i webbläsare arbetar det mot ett gränssnitt som kallas Document Object Model (DOM). Vanligtvis inbäddas Javascript i, eller inkluderas från, HTML-sidor. Exempel på användningområden är kontroll av ifyllda fält innan formulär skickas till en server, funktioner för att visa eller dölja delar av en sida och växling av annonsbilder med visst intervall.

Av broderblogg - 5 mars 2008 14:55

Åh jag önskar att jag kunde ha så roligt som jag ser ut att ha på den där bilden, fast just nu har jag faktiskt väldigt väldigt väldigt väldigt tråkigt. Okej det spelar väl egentligen ingen roll för er att veta att jag har tråkigt men nu vet ni det iaf.

Trots min tråkiga misär så har jag lyckats göra klart power point pressentationen så nu slipper jag oroa mig över den när jag är och åker skidor i fjällen. Fyfan vad härligt det är att åka skidor, komma bort från alla krav och liknande och bara susa ner för en backe.

Av broderblogg - 5 mars 2008 12:09

   Fyfan jag orkar verkligen inte plugga vilket jag verkligen borde göra. För imorgon bär det av till storhogna för att åka skidor resten av lovet, och där har jag inte tillgång till internet så kan inte göra det jag borde :(. Är det någon som också kommer vara i fjällen nu i slutet av lovet så kan ni väl höra av er, så kan jag få åka med någon annan än mina föräldrar.

    Undra vad titeln hade med detta inlägg att göra egentligen, antagligen inte ett skit men man kanske får mer besökare :P, det är en helt okej låt iaf så lyssna och slappna av och bli glad eller något. Nu måste jag verkligen studera så jag kan få ett jobb när jag blir äldre. Antagligen bara ett tråkigt medelklas- svensson-jobb men något måste man ju jobba med för att kunna överleva, eller iaf leva ett ganska bra liv. 

   Fan vad jag önskar att det fanns sådana där piller som pippi äter för att inte bli stor. Om dom fanns skulle jag köpa massor. 

Av broderblogg - 3 mars 2008 23:18

    Eureka (eller hur det stavas), jag kom på det, alltså det roliga som jag hade glömt bort. Fast nu eftersom jag sagt att det ska vara så roligt lär ni väl tycka att det är skittråkigt, men aja jag skriver väl det ändå det värsta som kan hända är ju att jag gör bort mig och då får ni ändå skratta.

   Alltså det är jävligt störigt när folk äter saker, prasslar eller pratar när man försöker se på en film på bio, det måste ni hålla med om. Men idag så var vi totalt 16 personer i stora salongen, där det går in ungefär 350 stycken eller nåt sånt, så det skulle väl inte bli sånt stort problem, det blev det inte heller. Men det jag kom fram till under filmen var att det finns en sak som är ännu mer störande än prassel,prat och sånt nämligen hångel. Det satt ett par raden bakom oss som hånglades konstant hela filmen, fyfan vad det smaskade, taskigt läge alltså. Var bara att suga på sin cola och titta avundsjukt på dom och hoppas att dom slutade så man kunde se filmen istället :P.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards