Alla inlägg den 14 mars 2008

Av broderblogg - 14 mars 2008 23:46

    Älskar att vi har en sådan härlig regering som bryr sig om folket. De har nu en kampanj för att synas mer i samhället och åker därför runt i landet. Våran kära finans minister valde att besöka en förskola och sjunga barnvisor för dagisbarn. Jag tycker detta är ett utmärkt sätt att visa upp sig och visa vilken politik man står för. (För er som inte uppfatade ironin ska jag nu skippa den och prata klarspråk)

   Här kan man se inslaget då Borg sjunger sin fina barnvisa för barnen. http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=88813&a=1078599&lid=is_search527895&lpos=0

   Jag tycker det är bra att politikerna bestämt sig för att åka runt i landet och prata politik med folket. Men när de sedan kommit på denna idé ja vart bestämmer sig Borg för att göra, sjunga barnvisor. Varför kunde han inte kommit till min gymnasieskola istället och diskuterat med oss ungdomar som faktiskt kan tänka lite mer än dagisbarn. 

   Om de verkligen vill få ut något av att besöka folket så får de nog försöka lite bättre. 

   Vad tycker ni om att politiker försöker ställa sig in hos personer som inte ens förstår vad politik är. Barnen spelar det väl ingen roll för men jag tycker det är ett lågt sätt att få publicitet och låtsas att man är en kärvänlig person oavsett parti som gör det. Persson var tex med i kossan Doris barnprogram i bolibompa har jag för mig, detta tycker jag är lika mycket fel. Som sagt vad tycker ni?

Av broderblogg - 14 mars 2008 23:08

   Min snälla syster påpekade att jag glömt en av mina personligheter, Lill-Jocke, detta stämmer ju faktiskt så jag tänkte berätta lite om honom.

   Lill-Jocke är min personlighet hemma. Lill-Jocke vill väldigt gärna bli hörd i familjen, han gör allt för att åstadkomma detta. Han pratar högt och jämt, diskuterar gärna allt och kan inte ge sig i diskussioner.

   Lill-Jocke tror alltså att han bestämmer, men egentligen är han minst i familjen och har inte ett skit att säga till om. Så fort någon annan bestämmer något kan inte Lill-Jocke påverka detta. Han får bara följa med, nu ska vi till museum, nu ska vi till fjällen, nu ska vi spela curling o.s.v

   Det finns både fördelar och nackdelar med att vara minst i familjen. Nackdelarna är väl som nämnt att man måste göra allt för att bli uppmärksammad men man får ändå egentligen inte bestämma något. Fördelarna är väl att man slipper massa ansvar. Man kan reta de äldre syskonen och ändå göra så att dom får allt skäll, detta fungerade bättre när man var mindre men ändå.

   Lill-Jocke är en ganska trevlig typ som inte så många människor sett, jag tror inte heller så många människor kommer träffa honom heller.


Dagens Vetande: Syskon kallas personer som har samma föräldrar. Om två personer endast har en gemensam förälder säger man halvsyskon. Två personer som inte är släkt men som har varsin förälder som gifter sig med varandra blir styvsyskon (jfr styvbarn). Ett manligt syskon kallas bror medan ett kvinnligt kallas syster. Två syskons barn blir i sin tur kusiner.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards