Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Är kvinnomisshandel roligt?

Av broderblogg - 6 april 2008 19:57

   Är det normalt att sitta och skratta och kolla på medan ens flickvän blir slagen gul och blå?

   Jag återkommer till ämnet snart ska bara skriva vad jag gjort idag först, tänkte bara fånga er med en häftig inlevelse. Idag har jag alltså varit bortifrån från klockan 10 imorse tills nu, 10 timmar, vad har jag gjort under dessa tio timmar då? Egentligen inte så mycket, men antar att ni vill veta då ni läser min blogg.

   Först så var jag på teatern från 10-15, mycket skoj och mycket jobbigt och mycket allt möjligt, jag linn och jessica sjöng kreti och pleti sånger medan de andra skrattade åt mitt nagellack, också repade vi lite.

   Efter teatern blev jag skjutsad av min favoritpappa till Anna. Åt också hos Anna så jag fick träffa hennes mamma, var lite orolig alltid jobbigt och träffa andras föräldrar men hon var trevlig och lagade god mat (precis så som kvinnor ska vara). Var hos Anna tills ca 18.

   Nu ska jag återkomma till det där med kvinnomisshandeln och om att skratta när flickvännen blev slagen, för vi åkte nämligen till taekwandon efter att vi varit hos Anna.

   Det var hysteriskt roligt, jag satt och kollade på medan Anna och Rebecka bankade på varandra och missade och träffade varandra i magen istället o.s.v väldigt roligt iaf. Så får man skratta när ens flickvän blir slagen?


   En sak upptäckte jag när jag gick hem från taekwandon (nej jag tränar inte det själv kollade bara på) nämligen att det är väldigt öde på sidsjövägarna klockan halv åtta en regningslaskvårsöndag.


 Dagens Vetande: Taekwondo(TKD) (fotens och handens väg) är en koreansk kampsport som till stor del innefattar sparkar. Sportens huvudsakliga ursprung torde dock finnas i taekyon. Tae betyder fot, kwon betyder hand och do moral, ett sätt att leva, en kultur, en väg. I Sverige är taekwondon organiserad i Svenska Taekwondoförbundet, där både ITF och WTF ingår. Att dessa samsas i en organisation är unikt i världen. 

 
 
Yezz

Yezz

6 april 2008 20:19

Haha, jag vet inte om det är speciellt normalt, men såg de roligt ut så visst kan man väl skratta. De är väl lite samma sak som att skratta när ens kompisar ramlar. Fats det hela beror ju på hur "offret" reagerar, om hon också skratatde är de väl lugnt men om hon var ledsen flicka var Jocke elak

http://yezz.webblogg,se

 
Jocke

Jocke

6 april 2008 20:22

Nä hon skrattade också fast dock såg det ut att göra ont samtidigt.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

olby

6 april 2008 20:24

är det anna som är flickvännen får man garanterat skratta! :D

 
Jocke

Jocke

6 april 2008 20:28

Okej va bra.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Folks

Folks

6 april 2008 22:05

Som den elaka flicka jag är måste jag ju gnälla. Och nu gnäller jag på "hon var trevlig och lagade god mat (precis så som kvinnor ska vara)". Inte säga så, Jocke. Det främjar bara klyftan mellan kvinnor och män. Be om ursäkt offentligt, eller så biter jag dig. OK?

http://folks.webblogg.se

 
Jocke

Jocke

6 april 2008 22:35

Det var faktiskt ganska mycket ironi, jag ursäktar mig om du inte uppfattade den.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

6 april 2008 22:36

Jag tycker precis som du att klyftorna är för stora och att vi måste göra något åt detta, och det är väl vi "män" som måste ta tag i saken och själva börja laga mer mat o.s.v vilket jag kommer göra när jag flyttar ihop med en kvinna.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

olby

6 april 2008 22:51

men jocke. om du flyttar ihop med en man då?

 
Jocke

Jocke

6 april 2008 23:19

Då ska vi skita i att laga mat och äta pizza varje dag.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

7 april 2008 13:45

haha vi är bäst på taekwondo :D så du kan bara vara tyst :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards