Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Lill-Jocke

Av broderblogg - 14 mars 2008 23:08

   Min snälla syster påpekade att jag glömt en av mina personligheter, Lill-Jocke, detta stämmer ju faktiskt så jag tänkte berätta lite om honom.

   Lill-Jocke är min personlighet hemma. Lill-Jocke vill väldigt gärna bli hörd i familjen, han gör allt för att åstadkomma detta. Han pratar högt och jämt, diskuterar gärna allt och kan inte ge sig i diskussioner.

   Lill-Jocke tror alltså att han bestämmer, men egentligen är han minst i familjen och har inte ett skit att säga till om. Så fort någon annan bestämmer något kan inte Lill-Jocke påverka detta. Han får bara följa med, nu ska vi till museum, nu ska vi till fjällen, nu ska vi spela curling o.s.v

   Det finns både fördelar och nackdelar med att vara minst i familjen. Nackdelarna är väl som nämnt att man måste göra allt för att bli uppmärksammad men man får ändå egentligen inte bestämma något. Fördelarna är väl att man slipper massa ansvar. Man kan reta de äldre syskonen och ändå göra så att dom får allt skäll, detta fungerade bättre när man var mindre men ändå.

   Lill-Jocke är en ganska trevlig typ som inte så många människor sett, jag tror inte heller så många människor kommer träffa honom heller.


Dagens Vetande: Syskon kallas personer som har samma föräldrar. Om två personer endast har en gemensam förälder säger man halvsyskon. Två personer som inte är släkt men som har varsin förälder som gifter sig med varandra blir styvsyskon (jfr styvbarn). Ett manligt syskon kallas bror medan ett kvinnligt kallas syster. Två syskons barn blir i sin tur kusiner.


 
 
Anna

Anna

14 mars 2008 23:19

så där är jag med ^^ hos mamma är jag liten och kräver allt av alla och styr och ställer. hos pappa där jag är äldst så måste man ta ansvar och shiet... jobbigt

http://ostkrokar.bloggagratis.se

 
malin

malin

14 mars 2008 23:41

Hihi det där med "nu ska vi på curling" va bäst :P hur ofta har du följt med dit ?

http://malinlindgren.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

15 mars 2008 00:22

Typ tre gånger men man måste ju få skämta lite :P

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards