Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Värsta Artisten

Av broderblogg - 31 mars 2008 22:03

   Ja då är jag hemma från scouterna. Vi gjorde egna låtar, var nog de roligaste mötet på länge, och vems idé var det om inte min. Ja det blev fyra låtar men vi hann bara spela in två av dom och tyvärr med dåligt ljud, så kommer inte lägga upp dom än, men på måndag så ska vi spela in dom igen tror jag då lovar jag att ni kommer få höra på våran usla sångkarriär.

   Tänkte ge er ett litet smakprov så kan ni ju själva få föreställa er hur det skulle låta när 10 tondöva scouter sjöng det. Här är texterna till två av låtarna, om ni undrar över gandalf temat så är det för att vårat seniorlag heter Gandalf Grå.


Hej Hej Gandalf (och Gollum)

 Melodi hej hej Monika med Nic and the Family


Kalla Nätter, Kalla Kåsor
Vi var bara några åsnor
så ta min ring och för den till mordor
men stanna inte till hos fjodor


Ref:

Hej hej gandalf
Hej på dig gollum
hej hej gandalf
hej på dig gollum

Känns som om patrullen kom på sne från början
och middagen började likna senapssörjan.
men precis som hobbitsarna sam och frodo
håller bilbo inte på modo

Ref

Patrullen fick hjälp av glittrande alver
som gav dom några nyttiga psalmer
dom hittade vägen som ledde till mordor
och stannade inte till hos fjordor


Ref


Sagan slutade väldigt lyckligt
även om resandet blev lite ryckigt
nu är alla små hobbitsar hemma
så nu lägger vi ner våran penna.


Ref ggr 2


HEJ GANDALF!!!!!!!


Också andra låten


Under en gran

Melodi en galenskaparna låt som jag inte kommer ihåg vad den hette.

Under en gran i en skog
eldar en scout på en plog
nedanför står där en älg
han har nog stått där en helg

djupt i en sovsäck i snön
alldeles för nära sjön
snöskredet alldes bakom
vet scouten blott inget om

i en kanot på en å
doppar vår scout i en tå
paddlar nog halvt bakåfram
han kanske tappat sin kam

paddlar så käckt mot ett stup
men tror du han tittar ut
ödet som följer därav
scouten tar formen av sav

vårdas nu på hospital
älgen besöker hans sal
där ligger även en till
serut som han kramat en grill

båda dom saknar sin vän
han sover nog länge än
ligger som mos under snö
men kommer nog fram i tö

Under en gran i en skog
eldar en scout tills han dog
älgen som stod där breved
äter upp scouten med sked



 
 
Anna

Anna

31 mars 2008 23:05

"håller bilbo inte på modo"
eeeh... va? vad kom det in i bilden? kärlek på modo föresten

http://ostkrokar.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

31 mars 2008 23:27

Han gör inte det.

http://www.joacimlindgren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards