Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Kampen fortsätter, pipeline ska räddas!

Av broderblogg - 26 maj 2008 22:25

Har fastnat lite i detta med att skriva ut mina inlägg till pipeline-debatten. Men detta skrev jag iaf i facebook gruppen "save pipeline!"


"Jag gick in och lyssnade på debatten mellan Thomas Lundmark och Kultur & Fritidsnämndens ordförande Kim Ottoson (v) i radions P4 igår och då ställer Thomas precis denna fråga till Kim Ottoson, "Vad är pipeline värt?"
Hennes svar gjorde så jag tappade hakan, hon svarade att pipeline var ovärderligt.


Jag tycker politikerna borde visa det isåfall, i dagens läge är inte pipeline ovärderligt utan pipeline är tydligen bara värt så mycket så att det inte går runt.


Ja, Kultur och Fritidsnämnden kanske inte har pengarna, men det går att få fram pengar om man vill, det handlar om prioriteringar. Det kanske är bättre att prioritera sveriges äldsta rockklubb som är i pirncip öppen året om för ungdomar än en sketen dag på torget, som ingen längre bryr sig om.


För mig är pipeline ovärderligt på riktigt. Pipeline har gett mig oförglömmliga minnen, många kompisar (dessutom bidrog pipeline till att jag fick min flickvän). Jag ska försöka visa att pipeline är ovärderligt för mig genom att göra så mycket jag kan. Idag var jag med flera och delade ut flygblad på torget.


Vi syns på torsdag, save pipeline!

///Joacim Lindgren a.k.a Jocke 3"


 


Som jag skrev i inlägget så var jag, gås och många fler och delade ut flygblad på stan idag angående pipeline. Jag hade skrivit ut en del flygblad på skolan så vi träffades på pipeline och klippte till dom. Det kanske var ca 60 flygblad.


Flygbladen sålde som smör i solskenet, så vi fick dra och skriva ut flera. Bara på en kort stund så lyckades vi nog dela ut totalt 200 flygblad. Vi pratade dessutom med personerna vi delade ut flygbladen till och stack inte bara in papperet i handen på dom. Jag tycker det blir lyckat, nu får vi se om det blir några fler påskrifter på raddapipeline.nu

 
 
julia

julia

26 maj 2008 23:10

haha tack för tipset =)

då går jag i smutsiga underkläder imonr ;) haha jag får styra upp nått normalt haha

http://weqw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jocke

27 maj 2008 09:53

Det låter bra, vad gör det om man är lite skitig :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards