Alla inlägg den 28 maj 2008

Av broderblogg - 28 maj 2008 19:56

   Aj made it, Ajm finally finished with the book review. Aj have red the book "Deception Point" by Dan Brown, or red and red. Aj almost red it all but the book review should be handed in today so Aj had no choice, Aj had to do it todäj.

   But Ajm finally done even though Ajm with Anna and right now Ajm so happy and now Aj will just realax, did Aj tell u that the book review should be written in English.

Av broderblogg - 28 maj 2008 19:26

Thomas Lundmark skrev ett klokt inlägg om hur vi bör acceptera varandra mer också vidare. Detta är mitt svar: "Kloka ord som de flesta bör ta till sig. Det är ju det som är så typiskt samhälle, alla kämpar för sig själv och de som tillhör sin egna grupp, de är få som försöker gå över gränsena och acceptera alla.


Politiker säger att ungdomen ska man satsa på för de är vår framtid. När vi blir gamla är det ju ungdomarna som kommer styra o.s.v Men satsas det nåt på ungdomen så att vi kan representera Sverige när de som styr nu blir gamla?


Det är ju det som är så synd, att det inte satsas nåt på oss. De skär ner på skolan och ungdomsaktiviteterna men de har råd med att fira nationaldagen med pompa och ståt, de har råd med att bygga om E4 och bygga ett nytt kulturhus. Men de har inte råd med att ha kvar lärarna på skolan, de har inte råd med att hålla våra fritidsnöjen öppna. Vi behöver lärarna och fritidsnöjena för att kunna utvecklas och ta över Sverige, när det blir vår tur. "


Just nu sitter jag och ler för att pipeline har fått lite mer bidrag (250 000 kr) och för att jag sitter bredvid min kära Anna och firar två månader wohoooo, fast hon sitter och räknar matte :(. Men vi har haft en jättetrevlig dag, åt middag ute på hennes balkong och glassade i solen. Världens underbaraste dag med världens underbaraste tjej.

Av broderblogg - 28 maj 2008 09:09

   Jag vet att man inte ska bli sur över dataspel som fungerar, jag vet att man klassas som en riktig nör dom man blir sur, men nu blev jag faktiskt det. Låt mig ta det från början.

    Vi var några personer från klassen som skulle spela CS, ja det är ett nördigt spel men det är roligt. För mig fungerade det inte att gå in på servern utan det stod bara samma felmeddelande om och om igen. Jag höll på att trixa minst en halvtimme om inte mer, då kommer Bergdahl på den smarta idéen att logga ut och in. Jag gör det, men såkalrt har jag glömt mitt lösenord, så nu kan jag inte spela alls. Grattis Anna du vann.

    Sitter hemma och måste göra klart engelskläxan som ska lämnas in nu på morgonen. Jag tänkte följa Malins och mitt motto fullt ut "Gör aldrig nåt idag som du lika gärna kan göra imorgon". Så nu sitter jag här med knappt 20 minuter kvar tills jag msåte dra till skolan och jag ska skriva en full bokrecension på engelska, på en bok som var 600 sidor lång, härligt.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards