Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

6 638 975 000 läser inte blondinbellas blogg.

Av broderblogg - 23 maj 2008 17:18

   Tänk vad mängder med text som produceras på internet varje dag, det rä bara kolla på bloggagratis t.ex och det är ändå en relativt liten bloggportal. kollar man på senast skrivna inlägget och sedan trycker på uppdatera direkt efter så har det genast skrivits ett nytt.

   All denna mängd text, bilder och information var tar den vägen, vem vill läsa och se allt detta? Sjuka mängder text som skrivs när man tänker efter, och vad gör då så att viss text läses av fler än annan text. Allt är ju ändå bara några bokstäver som man lagt ihop huller och buller. Det är faktiskt väldigt fascinerande när man tänker efter.

   Och om vi sträcker oss längre än till bloggarna, vem avgör vem som lyckats kombinerat bokstäverna bäst. Varför blev shakespear en berömd och hyllad och inte Thomas Bodström?

   Produceras det för mycket text, riskerar det bra att glömmas bort eftersom det skrivs så mycket dåligt, eller gynnar allt de dåliga det bra då det framstår som ännu bättre, hur är det, vad tror ni?

   Fast när man tänker efter igen, det finns ju väldigt många människor på jorden, närmare bestämt 6 639 000 000. Det är också en sjukt stor siffra, kanske inte ser så stor ut men läs den. Sextusensexhundratrettioniomiljoner eller sexkommasexhundratrettioniomiljarder människor.

   Det är just detta som räddar mig från att bli så arg över att skittext får sådan stor uppmärksamhet. Ja det är ca 25 000 personer som läser blondinbellas blogg dagligen, men det är 6 638 975 000 personer som INTE läser den :P.


Detta var mitt sista inlägg för helgen, nu ska jag grilla med grannarna sedan bär det av till uvbergsstugan för uvbergshajk, hoppas det blir roligt men kan bli svårt då jag bara kommer längta efter älsklingen hela tiden.

 
 
trollpackan kvastar in!

trollpackan kvastar in!

23 maj 2008 18:25

Första gången jag tittar in här så jag sätter artigt mitt avtryck.
Tja, det skrivs en del på nätet...både bra och dålig text, vem nu som kan avgöra det egentligen;)och några har många läsare och andra inte. Just Blondinbella tror jag att det är många unga tjejer som läser, den bloggen är väl lite som Veckorevyn...och det är väl många bloggar som handlar om yta och har många läsare så då måste det ju intressera många antar jag. Det finns säkert andra nischade bloggar som också har många läsare, kanske typ sport, motor, natur...vad vet jag.
Men, jag behöver ju inte läsa det som inte intresserar mig;)Ungefär som dåliga tv-program, jag kan byta kanal.
ha det bra!

http://trollpackan

 
Anna

Anna

23 maj 2008 18:25

nu tänkte jag snyftande skriva om hur mycket jag saknar dig... men jag tänkte att ingen ville höra det så jag stuntar i det

http://svartafaret.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

23 maj 2008 19:50

Tack snälla för den fina kommentaren =)
Blev glad.
Ska försöka lägga upp fler bilder så småningom.
/Louise

http://solros.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cissi

23 maj 2008 21:15

hejhej haft en bra dag jocks?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards