Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Tänk om man vore känd

Av broderblogg - 11 maj 2008 23:17

   En av mina högsta drömmar är att bli känd. Oj vad har hänt med Joacim kanske ni tänker, han vill bli känd! Fast det är inte på det sättet jag vill bli känd, jag vill inte bli känd för att kunna gå på häftiga fester och vara med på bild i Aftonbladets fredagsbilaga.

    Jag vill bli känd för att kunna påverka. Jag menar, vad kan jag som en 17-årig pojke göra, typ inte ett skit. Jag kanske kan säga till om saker, jag kanske kan gå på första maj demonstrationer men vem bryr sig egentligen, jag är ju inte känd.

   Tänk vilken genomslagskraft jag skulle kunna ha om jag kunde sjunga eller var med i ett känt band. Jag skulle kunna skriva låttexter som verkligen betydde något (vilket sällan sker idag). Om jag vore en känd skådespelare skulle jag också kunna påverka, folk skulle bry sig mer om mina åsikter.

   Fast nu kommer jag antagligen inte bli känd, eller det kanske finns en minimal chans att jag skulle kunna bli det, men chanser är inte så bra på att lita på, därför får jag istället försöka tro på att många kan göra skillnad.

   Att jag tillsammans med andra individer kan få fram min åsikt, då blir det ju såklart inte helt min åsikt, då man antagligen måste ändra lite på den för att alla ska komma överrens med varandra.

Många gör skillnad, det är sant, men en kändis kan göra jävligt mycket skillnad själv, vilket många kändisar inte fattat.

   En annan sak dom inte fattat är, med stora möjligheter krävs stort ansvar. De kändisar som inte fattar att de påverkar så mycket är en ren livsfara. De får vuxna och ungdomar att tycka och göra saker som kändisarna kanske inte medvetet vill få dem att göra.

    Kändisar utan ansvar skapar sjuka ideal och ett sjukt samhälle. Folk som blir kända bara för att de knullar i TV t.ex Usch och blä, tänk vilken bra kändis jag hade varit, istället för alla andra äckliga kändisar som det finns.

 
 
Anna

Anna

12 maj 2008 09:10

har du lyssnat på kreti och pleti igen?

http://svartafaret.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jocke

12 maj 2008 13:46

Lite :P

 
Linn

Linn

12 maj 2008 20:37

Men du är ju nästan en känd skådespelare, Ung Teater Festival för fan :P

http://kiwiplutt.webblogg.se

 
Ingen bild

Jocke

12 maj 2008 21:53

Jag är ju lite känd i Sundsvall :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards