Alla inlägg den 12 november 2007

Av broderblogg - 12 november 2007 21:14

Många förkortningar idag, ska jag klargöra vad de står för?

   VM står för Västermalm, alltså dagen började på skolan där jag var sjukt trött och ganska grinig mot slutet. Fattade ingenting på tyskan och var allmänt sur på allt, och Angus satt och frestade mig med matprat, jobbigt. Men var ltie roligt då jag, Jakob och Viktor lurat Daniella att vi hade prov, det var sjukt roligt. En annan sak som var rolig var när jag fortsatte på min sida Plumspapper.se. Har lyckats fått med mig Joakim med k i projektet.

   NBV står för nykterhetsrörelsens bildningsförbund, tror jag. Iallfall var dom som skickade iväg mig till Rumänien och vi har några möten då och då för att föröska komma fram till något. Var sjukt trött där också men hade hunnit köpt en hamburgare så hade lite energi i mig. 

   Efter NBV gick jag upp för norra berget till Skvadern med Camilla för vi skulle repa teater där med LRG (Lilla Roliga Gruppen), det låter som en maffia förkortning.  Vi skulle repa på Skvadern för kvartersteatern är upptagen för någon ledarkurs. Det var roligt som vanligt men varjättetrött,fast det gjorde egentligen allting mycket roligare.

   Nu sitter jag äntligen hemma och kan vila ut lite.


Dagens Vetande: Förkortning är ett sätt att skriva ord eller hela uttryck med färre tecken. Vanligt är att ta med en eller två begynnelsebokstäver i orden. En förkortning som bildar och utgör ett nytt ord kallas akronym.

 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards