Alla inlägg under januari 2008

Av broderblogg - 28 januari 2008 21:56

Japp är hemma från scouterna nu, hade sjukt roligt som vanligt trots att vi inte gjorde så mycket. Längtar tills videohajken dock, då kommer det blir riktigt skoj. Scouter från hela Sverige :D.


Vill också skriva denna fina dikt.

Rosor är röda,
Violer är blå.
Änder är söta,
Men svåra att flå.


Dagens Vetande: Änder (Anatinae) är en underfamilj i ordningen andfåglar vars taxonomiska status är under diskussion. Arterna i underfamiljen Anatinae har en bred tillplattad näbb. De simmar bra, men dyker endast som ungar, under pågående ruggning (när de inte kan flyga) eller när de blivit skadade. De håller till på grunt vatten, där de kan beta botten på växtdelar genom att tipppa kroppen framåt. På baktån finns endast en liten antydan till simflik. Vingspegeln har ofta metallglans. Deras fötter är placerade mitt under kroppen och de rör sig bra på land.

Av broderblogg - 28 januari 2008 18:31

Ja idag har jag ätit för mycket känns det som. Kom till skolan strax före 10 och började jobba med projektet. Strax efter 11 så gick vi och åt, jag öste på med pytt i panna och rödbetor, det är ju fan gott. Sedan var det dags för redovisning, den gick väl sådär var inte totalt värdelös men som vanligt sket sig lite. Mellan några redovisningar fick vi varsinn bulle och festist, mumsigt :D

    Efter redovisningen drog jag in till stan där jag skulle vara en och en halv timme innan jag skulle NBV. Träffade Jakob på EB-games så vi lirade lite guitar hero :D. Efter att jag umgåtts lite med Jakob som tydligen skulle klippa sig, (eller så kankse han sa det för att bli av med mig :D) så gick jag till pressbyrån och köpte Kit-Kat :D, och drog sedan till NBV. 

   På en NBV blev vi utslängda så vi gick och satte sig på ett fik istället där jag åt en krämbulle och drack en Cola. Strax över fem var vi klara där. Då ville jag hem så fort som möjligt för tydligen hade Per skickat ett ljudklipp när han pratar, spooky.

    Jag och Pappa är ensamma hemma just nu så vi åt en mysig middag bestående av varsinn halva kyckling och bandspagetti medan vi lyssnad epå bra musik i form av thåström, deep purble, rolling stones m.m. 

   Ska dra till scouterna nu, har någon lust att räkna ut hur många kalorier jag har fått i mig idag så är det bara att försöka, kommer antagligen äta upp min kladdkaka ikväll också åt jag mackor till frukost, lycka till.

Av broderblogg - 28 januari 2008 09:01

Ja sitte rnu framför datorn och borstar tänderna då jag egentligen borde träna på min redovisning men det är ju jobbigt :D. Aja det känns som om den kommer bli ganska bra ändå, får iaf hoppas det. Snart är det väl dags att röra på mig och försöka ta mig till skolan på ett eller annat sätt, få se om Malin kan skjutsa mig annars får jag väl gå :(

Av broderblogg - 27 januari 2008 23:56

Ingen som har lust att köpa en sån här fin varelse till mig?

Av broderblogg - 27 januari 2008 23:07

Idag ringde Joacim till mig och var väldigt ångest fylld. Kvällen igår hade börjat precis som den brukar med bio med lite vänner och sedan så drog dom vidare till Vandersexxx som dom brukar. Fast sen så blev det svart... Och imorse hade han vaknat med två killar i sängen... Okej om jag ska vara ärlig så förstår jag att han känner sig ångestfylld.  Eftersom alla har ju liksom tror att han är straight... Men lite det är klart... Han har ju ändå snackat med ett antal killar under veckan... Och det har ju inte direkt varit samtal om vädret.. Så det går ju att ursäktas... Vi tycker om dig ändå! Jag lovar! En annan sak jag lovar är att innehållet i det här inlägget är 120% sant! 


/Anna  

Av broderblogg - 27 januari 2008 22:53

Hellu Folks! :D


Eftersom Jocke är lat och inte orkar skriva blogg så gör jag det åt honom eftersom jag är så rysligt snäll!


Hmm.. Fast jag vet inte vad jag ska skriva.. För jag vet ju inte vad han har gjort idag.. Men jag vet vad han ska göra imorgon! Han ska ha redovisning av vårat projekt. I en hel vecka har jag, Jocke, Jesper, Robin och Zhwan typ varit tillsammans från 8.30 till 15-16 på eftermiddagarna. Det är fan mycket! Men vi har haft roligt! Haha älska Per och Michael. Och alla andra vackra människor där ute! Känns lite tråkigt att skolan börjar som vanligt på tisdag.. Fan vad tråkigt.. Men aja .. Det är ju faktiskt sommarlov snart. 


Näe nu ska jag skriva min egen blogg! Läs den också! http://ostkrokar.bloggagratis.se !!


// Anna<3


Dagens Vetande: 

Ostbågar är en sorts snacks som framför allt är baserade på majs och ost. Ostbågar innehåller ett väldigt högt energivärde. Ostbågarna är avlägset släkt med chipsen och ganska nära släkt med jordnötsringarna. Nu för tiden finns ostbågar att köpa i de flesta länder.

I Storbritannien heter ostbågar "cheezies" eller "cheese doodles". Till skillnad från Norge där ostbågar heter "ostepop". I vissa delar av Sverige kallas ostbågar även "ostkrokar".


Av broderblogg - 26 januari 2008 23:52

   Spelade curling med familjen sundins, vuxna mot barnen. Vi barn vann nästan. :D. Aja det blev en jämn match och dom hade bara tur.

   Efter curlingenåkte vi hem och åt, blev rostas med pommes och bernaisesås, jag älskar verkligen bernaisesås.

   Efter middagen så åkte vi ner till biografen för att se National Treassure the secret book. Jag tyckte den var bra, det var en bra lördags actionfilm, men ingen film jag kommer sitta och kolla på om och om igen. Sen de och fram tills nu har jag sett på tv och inte gjort så mycket.


Dagens Vetande: Curling är en precisionssport som spelas på is med tunga stenar. Banan är 45,5 meter lång och cirka 4,5 meter bred och stenen får väga upp till 19,96 kg. Sporten har utövare i omkring 40 länder, varav Kanada är det största, med omkring en miljon curlingaktiva. I Sverige finns cirka 5 000 registrerade curlingspelare.

Av broderblogg - 26 januari 2008 13:35

   Vaknade vid tio men låg kvar i sängen tills 11, klev då  upp och åt frukost. Gjorde också ett v75-system för 144 kr, hoppas jag vinner några miljoner då jävlar drar jag härifrån ett tag. Eller väntar ett tag tills det börjar bli lite trist igen, för det har varit en rolig vecka nu. Vi kan ju alla hålla tummarna att jag blir miljonär, håller ni tummarna riktigt hårt kanske ni får följa med på min semester. Jag är nästna miljonär just nu iaf tills en häst springer fel.

    Efter att jag gjort V75-systemet så gick jag, mamma och pappa ut på fotopromenad. Det blev cirka en och en halvtimme, riktigt härligt var det och jag tror jag fick en del bra bilder, ska ladda upp dom sedan på bdb när jag kollat genom dom.  Jag rekommenderar alla att ta en promenad i detta fina väder.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards