Alla inlägg under januari 2008

Av broderblogg - 20 januari 2008 18:47

Idag har jag matat änder.


Dagens vetande:

Storasyster- En storasyster är ett syskon av kvinligt kön som är äldre än en själv, alltså född innan du är född och är kvinna.

En storasyster kan vara väldigt bra att ha och speciellt min storasyster.


Av broderblogg - 18 januari 2008 23:03

   Inte gjort så mycket idag, skola på dan. Vi fick veta vilka grupper vi skulle vara i under värdegrundsprojektet nästa vecka, sedna gjorde vi inte så mycket mer. Hade några dryga lektioner efter och sedan fick jag skjuts hem av syrran.

  Fan jag har glömt skickat in svenskauppgiften kom jag på nu, men aja hon läser förhoppningsvis inte mailen på helger.

   Sen jag kommit hem har jag inte gjort mycket alls, programmerat lite på scouthemsidan och drygat framför msn.

   Såg precis klart en jävligt bra film, American History X. Har sett lite av den innan men aldrig hela, jag gillade den jävligt mycket iaf. Den får en att tänka efter liksom. Ska inte bli för djup nu, jag är ingen filosof men det ländes hemskt att liknande saker faktiskt händer.  Citatet i min rubrik kommer från Danny som säger det i slutet efter han är död, eller han har skrivit det i sin uppsats. Jag tycker det är ett jävligt bra citat, men samtidigt är jag förbannad över så många saker i världen så det blir svårt att inte gå omkring och vara förbannad. 

   Om alla bara skulle kunna respektera varandra skulle ingen behöva gå omkring och vara förbannad, det är ju det det andlar om alla måste följa det, tyvärr är det nog omöjligt.

    Vet att jag låter som en moraltant nu men ta och tänk efter lite, hur du egentligen är. Fråga dig själv, vad gör jag för att göra mitt liv och andras bättre. Hur vill jag att världen ska se ut?


Dagens Vetande:  Filosofi, från grekiskans philosophia (φιλοσοφία), "kärlek till visdom", är en intellektuell disciplin som kritiskt studerar de mest grundläggande frågorna. "Finns det någon verklighet utanför mina tankar?", "Vad är kunskap?", "Vad är sanning?", "Vad gör en handling värdefull?", "Har människor och djur värde och är de i så fall lika eller olika?" är frågor som ställs inom filosofin.

Av broderblogg - 16 januari 2008 22:11

Idag har  jag inte gjort så mycket, skola som vanligt.

  När jag kom hem så kom jag på att jag ska lära mig jonglera tills en teaterpjäs så lika bra att sätta igång. Har försökt jonglerat och suttit framför datorn växelvis denna kväll. Går ganska bra med jongleringen och det är faktistkt roligt.


 Dagens Vetande: Definition: att hålla (två eller fler) föremål i luften genom att växelvis kasta och fånga dem. Jonglering går i sin vanligaste form ut på att hålla flera föremål i luften genom upprepade uppåtkast. Tre bollar är den vanligaste konstellationen, men även käglor, ringar och brinnande facklor är flitigt använda. Inom uppvisningar kan man stöta på allt från stekpannor och ägg till yxor och motorsågar.

Av broderblogg - 15 januari 2008 22:17

   Alltså så sjukt tråkigt det är i skolan nu, om det inte hade varit för klasskompisarna och datorn. Vi gör ju knappt nåt vettigt på lektionerna, varför finns det ingen skola där man faktsikt lär sig saker samtidigt som det är intressant och roligt?

   Senare på kvällen var jag på teatern, vi höll på med jongelring och repade lite. Fick också vet att jag måste lära mig jonglera för att jag ska tydligen göra det i pjäsen, nu fick jag ju iaf något att fördriva lite tid med, det är ju bra. Sedan när jag kan jongelra kan jag ju imponera på tjejer också :D.

    Nu är klockan 22:20 och jag funderar faktiskt på att sova, för finns inget vettigt att göra, kankse bygga pussel med min syrra. Jag har på en tre minuter hällt i mig tre stora glas mjölk och lite chips. Inte världens godaste kombination. Men jag är fan beroende av mjölk det är så sjukt gott. Också känner jag att jag måste äta mer nuförtiden fattar inte varför, jag kommer bli en jävla tjockis är hungrig jämt :D.


Dagens Vetande:  Mjölk kallas den vätska som produceras av däggdjurshonors mjölkkörtlar innehållande den näring som ungarna initialt behöver. Människans mjölk kallas bröstmjölk, när man talar om mjölk avser man oftast mjölk från kon.

Av broderblogg - 14 januari 2008 21:40

   Ja idag var jag i skolan, som vanligt. Hade webdesign på skolan, håller på att göra en hemsida om Joakim Thåström. Han är verkligen världens bästa artist. Ni kanske får se sidan när jag är klar.

    På rasten mellan kemin och tyskan var idiotkiosken stängd som vanligt, så jag och Nils knatade iväg till big boy. Vi hade egentligen bara tänkt köpa varsinn strips men på nåt sätt blev det lika billigt med ett skrovmål :D.

   Nu på kvälle nhar jag varit på scoutterna och flammsat och haft snöbollskrig, älskar verkligen scouterna, alltid roligt.


Dagens Vetande:

Big Boy är ett amerikanskt företag som säljer snabbmat, främst hamburgare. Man säljer även pajer.

Det finns mer än 450 restauranger i USA, Kanda och Japan. Företagets är känt för sin maskot och varumräke Big boy, en pojke i röda snickarbyxor som håller upp en hamburgare.


Av broderblogg - 12 januari 2008 23:59

Ja jag blev tyå medtvingad till dans på folkets hus i bergsåker. Det vara faktiskt roligare än vad jag trodde att det skulle vara, men allt blir roligt med teaterfolket.

   Jag åkte til ldansen vid ungefär halv åtta och åkte hem strax efter elva, vad tidigt dom slutade spela egentligen men aja, mindre dans för mig :D.

    Jag lärde mig också dansa foxtrot, det msåte nog vara världens tråkigaste dans, ungefär som att stå i kö till maten i skolan :D. Buggen var betydligt roligare, lite mera fart.

Jag var nästan bäst på bugg i hela lokalen om man skulle köra ut alla andra.


Dagens Vetande: Foxtrot är en pardans. Tillsammans med bugg är foxtrot den vanligaste sällskapsdansen i Sverige, och den dansas till musik i fyrafjärdedelstakt, vanligen dansbandsmusik.

Av broderblogg - 12 januari 2008 12:04

   Var en rolig dag igår, faktsikt :D.

Vid sex sju tiden blev jag,mamma och pappa utkastade hemifrån, så vi åkte till mormor och morfar istället. Hos mormor och morfar så började jag kolla på Dragons matchen, med Scottie Pippen. (Alltså jag kollade inte med Pippen utan han spelade med dragons).

   Vid åtta fick jag skjuts ner på stan för jag skulle äta middag på biteline men masssa andra för att fira Frida som snart fyller år, grattis i förskott  Frida om du läser detta.

   Var inte så hungirg då jag redan ätit en hamburgare till middag, men har man betalat så har man. Jag tryckte i mig en pizza och en stor cola. Vi satt kvar på biteline till ungefär halv elva då vi gick därifrån.

    Gänget som var över 18 drog in på någon krog och vi andra tog en promenad runt stan. Vi gick ett tag och kom sedan på att vi ville se hur Oskar hade det i sin nya lägenhet, så vi drog dit. Oskar följde motvilligt med :D.

    Själv tycker jag det var en fin lägenhet, också hade dom en ganska häftig takterass på taket :D. Inte så rolig nu på vintern, men blir nog bättre där till sommaren, då det inte är så kallt.



Gårdagaens Vetande: Krog är från början ett landsvägsvärdshus men blev senare ett enklare näringsställe med utskänkning av öl och sprit jämte servering av husmanskost (även i städer). Krog är numera i allmänt språkbruk (slang) en benämning på restauranger eller pubar i allmänhet. Möjligen är detta bruk påverkan från danskan, där ordet även i vårdat tal innebär en restaurang i allmänhet.

Av broderblogg - 10 januari 2008 21:42

Skolan kolla mitt schema om ni vill se exakta lektioner :D. På idrotten såg vi nån film om näringslära och spelade fysikbingo, (cirkelträning maskerat som en tävling).

   När jag kom hem slöade jag, spelade Dota med några från klassen. Efter det så tvingade mig syrran och hennes pojkvän att spela lite sällskapsspel med dom, man gör väl det man måste. Jag kom, Jag såg, Jag segrade :D, dom hade inte en chans.  

    Men enformigt livet är just nu alltså, kan ingen komma och rädda mig :D. Fast blir roligare till helgen, teatern är min räddning.


Tillägg. Malin och Martin försöker rädda mig men dom gör det bara värre, dom sitter och terrar sönder mig, vill ni inte rädda mig genom att göra det roligare kan ni iaf ta med dom två till er :D.



Dagens Vetande: Näringslära eller näringsfysiologi är den vetenskap som studerar förekomsten av näringsämnen och kroppens omsättning och upptag av dessa (metabolism); men den behandlar också sambandet mellan kost och hälsa, kostvanor och näringsbehov.


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards