Alla inlägg under januari 2008

Av broderblogg - 25 januari 2008 22:41

   Ja då är projektvecka nästan slut återstår bara den tråkiga delen på måndag, redovisningen. Jag måste plugga in min text över helgen också så att det inte blir katastrof när jag ska läsa mina delar. Denna vecka har iaf varit rolig som fan också har den gått snabbt men ändå inte på nåt sett, man har ju knappt sett dom andra mest suttit med sin egna grupp och chattat med per :D.

   Blev en bra avslutning på veckan också, vi fick gratis biljetter till hedbergskas vårshow, den var grymt bra fast publiken var lite lam. Det roligaste var när vi kom dit, vi lyckade tränga oss föra resten av alla elever i princip trots att vi kom sist. Vi ställde oss i kanten av kön och precis då kom en tjej och sa att alla bakom oss måste gå bak och bilda någon slags kö, vi var kanten av kön. Så jävla bäst vi är på att tränga oss :D.

    Såg vårshowen igen nu på kvällen med mina underbara teaterkompisar. Det var mycket roligare denna gång för publiken var mer med och artisterna hade mer energi, kändes det som iaf. Före showen så var vi och åt på texas, det är alltid lika gott. Aja varit en rolig vecka och en rolig dag hoppas det blir en lika rolig fortsättning på helgen. 


Dagens Vetande:  Show är ett engelskt ord för utställning eller uppvisning. Det kan även beteckna scenframträdande, TV-program eller film, som präglas av påkostad utstyrsel i sång- och dansnummer. Ernst Rolf lanserade begreppet på 1920-talet, lånat från USA.

Av broderblogg - 24 januari 2008 22:46

Ja idag har varit en rolig dag igen med projektet. Vi åstakom ganska mycket och jag å Anna fick prata med våra trevliga pojkar idag också :D. Vi hade snöbollskrig för att ta lite luft framåt slutet av dagen det var roligt som fan, jag älskar verkligen snöbollskrig, nog en av de roligaste sakerna jag vet om jag ska vara ärligt. Att bara få leka loss, inte behöva tänka på att uppföra sig elelr något man får mula varandra man får kasta på varandra mycket är tillåtet och man skrattar som ett as. Mer nsöbollskrig åt folket. Hade alla haft snöbollskrig hade vi kanske sluppit andra krig och stora konflikter, världen hade varit bättre om alla gjort som vi i grupp sex med wannabees. :D

    Nu på kvällen har jag mest tagit det lugnt, försökt haft en auktion där jag säljer mig själv men tydligen är jag bara värd 470 kr nån som kan bjuda mer? :D. Har drygat lite på msn kollat på handbollen och försökt fixat en film kväll med Joakim med K.

   Nu ska jag sova ha det så gött, sms uppskattas jämt :D


Dagens Vetande: Snöbollskrig är en lek som innebär att snö, oftast i form av snöbollar, kastas av de inblandade på varandra. Snöbollskrig är vanligt bland barn, men är numera förbjudet på många skolor eftersom grus, is och sten kan följa med snön och orsaka skador i främst ögonen.

Av broderblogg - 23 januari 2008 21:30

   Ja på skolan fortsatte vi med projektet, eller vi flamsade egentligen mest, men vi lyckades göra lite. Vi gjorde klart våra fina reklamfilmer vi gjorde nån powerpointpressentation m.m

   Fast det var flamset som var roligast. När Anna gick ut för att spela in ett ljud råkade jag skriva in hennes mailadress på hamsterpaj :D. Efter någr aminuter så hade 10 pojkar i alla åldrar adda henne. Vi retades med dom resten av dagen, alltså tror inte jag har haft en sån rolig skoldag på länge :D. Vi fortsatte nu på kvällen också lite smått fast med en ny msn så Annas msn inte blev sönderspammad :D.

   Aja det var sjukt roligt. Just nu gör jag inte så mycket har mest tråkigt och snackar på msn som vanligt. Måste skriva logg över dagens projektarbete, men det orkar jag egentligen inte men jag måste väl.


Dagens Vetande: Skräppost eller spam är oönskade reklamutskick, bedrägeriförsök eller utskick av datorvirus via elektroniska medier, vanligast förekommande i e-post. På engelska förekommer även synonymerna UCE (unsolicited commerical e-mail, "oönskad kommersiell e-post") och UBE (unsolicited bulk e-mail, "oönskade massutskick av e-post"). Termen brukar också användas för att beskriva inlägg och meddelanden, på till exemeplvis internetforum eller chatter, som innehåller nonsens eller andra onödigheter för att förstöra, vanligtvis genom att de upprepas i massantal.

Av broderblogg - 22 januari 2008 22:14

   Ja idag har det varit en helt okej dag. Jobbat vidare med projektet med min grupp nummer sex. Vi har inte gjort så jättemycket men vi var hem till mig och filmade lite också har vi gjort massa annat också som jag inte orkar skriva om :D. Det var iaf ganska roligt och jag tycker detta projekt är mycket roligare än vanliga schemat iaf.

   Var nu på kvällen på teatern, där hände också massa roliga saker. Bland annat fick vi lära oss att slåss, på låtsas fast det ser grymt äckligt ut. Också hände det en sak vi inte får prata  om :D Nu blir ni nyfikna va? Sedan gjorde vi inte så mycket mer förutom att prata massa skit och retas med varandra.

   Sitter nu hemma och funderar på om jag ska sova trots att klockan bara är kvart över tio, det känns som om det är för tidigt och att det är att slösa bort för mycket tid på att sova, men samtidigt är det härligt.

   Skulle inte förvåna mig om jag får massor av besökare nu och imorgon för att jag har en titel som grupp sex, det skulle vara typiskt Svenskt, vilja läsa andras sex erfarenheter, fast såklart inte så att någon annan visste att man gjorde det. Får se om det blir nån ökad besökning, man kan ju hoppas >#.


Dagens Vetande:

6, sex är det första perfekta talet. 6, sex, är ett tal med det grekiska prefixet hexa. Denna sägs stå för djup, insikter och kunskap som stimulerar sökandet efter visdom. Sex är också siffran för det sjätte sinnet.


Av broderblogg - 21 januari 2008 22:15

Bytte bakgrunden på bloggen vad tycks?

Nästa gång kanske jag slår till och byter allt till rosa istället. 

Av broderblogg - 21 januari 2008 21:44

   Ja dagen började runt klockan åtta då jag klev upp. Eller egentligen började dagen en stunf efter tolv iofs, men min dag började strax efter åtta, tillbaka till ämnet. Jag klev upp åt frukost och insåg att jag ätit för snabbt så att jag hade massa tid över så jag gick och la mig igen.  Vaknade igen 20 i 9 och drog iväg till skolan.

    På skolan fick vi veta att vi fått Reklam som rubrik YES!, projektarbetet blev genast mycket roligare. Vi hade roligt iaf enligt mig hela dagen. Vid ett gick vi och fikade innan vi skulle till reklambyrån. Det var faktiskt väldigt intressant på reklambyrån och mannen vi träffade var trevlig.

   Nu på kvällen har jag varit på scouterna och åkt pulka på is. Fan va snabbt det går på is, vissa stunder trodde jag att jag skulle dö, men jag är i tillräckligt bra skick för att skriva blogg.

   Det var iaf en väldigt rolig dag, man kan ju hoppas att det blir lika roligt imorgon, det tror jag har ju teater imorgon.


Dagens Vetande: Reklam är skapande och spridande av information som har till syfte att lysa upp och skapa uppmärksamhet runt idéer, varor och tjänster, samt påverka och ändra människors åsikter, värderingar eller handlingar, i första hand konsumtionsbeteende. Oftast är avsändaren ett företag, och mottagaren en konsument. Konsumenten kan vara en enskild person eller ett annat företag.

Av broderblogg - 21 januari 2008 11:09

Hej jag och några till håller på med ett projektarbete i skolan och skulle behöva lite hjälp. Skulle ni kunna ta några minuter och svara på våran enkät angående reklam och hur vi blir påverkade av reklam.

1. Ålder?

2. Kön?

3. Tror du att du blir påverkad av reklam?

4. Om ja, på  vilket sätt?

5.  Vad tror du det finns för fördelar med reklam?

6.  Vad tror du det finns för nackdelar med reklam?

7.  Tror du att företag faktiskt tjänar på att använda sig av reklam?

8. Tycker du det är nödvädnigt med reklam?

9. Har du blivit lurad av reklam någon gång?

10. Om ja, på vilket sätt?


Tack på förhand.

Av broderblogg - 20 januari 2008 18:51

Jag började dagen med att ta en liten promenad och mata änderna. Änderna är faktiskt en viktig del i solidariteten.

   När jag kom hem kände jag att jag skulle fortsätta vara solidarisk men så kom jag fram till att vad man än gör så blir det dåligt för någon, därför lade jag mig i soffan och sov.

   Efter ett antal timmar av slappande så åt jag middag. Det blev pizza, alla i familjen fick lika mycket, så ska det vara i ett solidariskt samhälle. 

   Nu ska jag spela spel med resten av familjen, jag tänkte låta någon annan vinna för en gångs skull, är det ett solidaritetsdagen så är det.

   Senare täntke jag gå och lägga mig väldigt solidariskt, men jag skulle behöva någon att sova med för man måste vara två.

 

Dagens andra vetande: Solidaritet är delade och ömsesidiga förpliktelser gentemot varandra i en grupp om minst två personer

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards