Alla inlägg den 10 januari 2008

Av broderblogg - 10 januari 2008 21:42

Skolan kolla mitt schema om ni vill se exakta lektioner :D. På idrotten såg vi nån film om näringslära och spelade fysikbingo, (cirkelträning maskerat som en tävling).

   När jag kom hem slöade jag, spelade Dota med några från klassen. Efter det så tvingade mig syrran och hennes pojkvän att spela lite sällskapsspel med dom, man gör väl det man måste. Jag kom, Jag såg, Jag segrade :D, dom hade inte en chans.  

    Men enformigt livet är just nu alltså, kan ingen komma och rädda mig :D. Fast blir roligare till helgen, teatern är min räddning.


Tillägg. Malin och Martin försöker rädda mig men dom gör det bara värre, dom sitter och terrar sönder mig, vill ni inte rädda mig genom att göra det roligare kan ni iaf ta med dom två till er :D.



Dagens Vetande: Näringslära eller näringsfysiologi är den vetenskap som studerar förekomsten av näringsämnen och kroppens omsättning och upptag av dessa (metabolism); men den behandlar också sambandet mellan kost och hälsa, kostvanor och näringsbehov.


Av broderblogg - 10 januari 2008 12:07

Sitter på en tråkig mattelektion och har egentligen ingenting att skriva om, men jag lovade ju en person att vara mer aktiv :D.

   Ulla håller på att gå igenom linjärafunktioner y=kx+m kan det bli tråkigare och enklare?

   Har haft en rolig lektion idag, drama. Vi gjorde klart våran pjäs som handlar om en stockholmare som åker yill eskimåland och ska kolla om isarna verkligen smälter, vet inte om den blri bra men vi har roligt då vi gör den iallafall.

    Var på hälskontroll idag också, jäval sur jag blev på mätgrejen tydligen är jag bara 1.73 m lång, jag som trodde 1.75, måste börja äta lite hormontabletter så jag växer lite :D. Jag vägde .. kg och hon sa att det såg bra ut, jippie jag är inte överviktig :D.


 Dagens Vetande:

Linjär ekvation är en linjär funktion som kan skrivas som:

y = kx + m

där k = riktningskoefficienten och m = konstanttermen

Om k > 0 har linjen en positiv lutning medan den har en negativ lutning om k < 0.

Om k = 0 är funktionen konstant och linjen är parallell med x-axeln.




Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards