Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av broderblogg - 22 oktober 2007 21:51

Vaknade idag klockan 8 och skulel var på skolan ett litet antal mintuer senare. Jag hann i nästan i tid med mycket stress. I skolan så hade jag lite olika lektioner och på kemin var det en föreläsning om tropisk ekologi. Han berättade om en köttätande växt i borneo som åt flugor. Då frågade Daniella om det fanns någon växt som kunde äta människor, också började hela klassen skratta det var lite roligt. Föreläsaren pratade också om en sorts ål som heter muränor. Vi hittade ett klipp på youtube där en killes tumme bli avbiten av en sådan ål.

Efter skolan stack jag till NBV för att träffa rumänienfolket och prata lite om vi skulle göra något efterarbete.

Sedan åkte jag hem slängde i mig maten, satte mig vid datorn ett antal mintuer och sedan stack jag till scouterna. På scouterna förberedde vi ännu lite till inför skrämma patrullscouter hajken nästa helg, även kallad Gandalfhajken.



Dagens Vetande: Den längsta moränanen heter strophidon sathete, den kan bli upp till 4 meter lång.


http://www.youtube.com/watch?v=wM61dYixwSM


Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards