Alla inlägg den 30 september 2008

Av broderblogg - 30 september 2008 12:11

Vi pratade om skolmassakrar på engelskan idag, och om hur vissa anklagade Marylin Manson för skollmasakrar och hur vissa anser att det är internet eller våldsamma spel och filmers fel att ungdomar begår hemska brott.


Jag läste en bra debattartikel av nån piratpartist imorse också, där han skrev om man borde övervaka internet för att folk kan få insperation till att begå brott där. Så borde man också stänga av elen hos folk som kanske tänker begå brott, stänga av gator där misstänkta pedofil lockar till sig barn.


Det jag vill säga med det här är att jag inte tror att det är medlens fel att vissa begår brott utan det är hur de är som personer som gör att de begår brott. Jag skulle tex aldrig skjuta folk för att jag spelat ett våldsamt spel eller sett en våldsam film, man måste vara störd från början.


Jag tror att det beror på att samhället inte tar hand om sina medborgare, vi bryr oss inte om varandra längre, alla ska klara sig själv. Med lite mer solidaritet tror jag vi skulle komma långt.

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards