Alla inlägg den 3 juni 2008

Av broderblogg - 3 juni 2008 18:27

Dagens Vetande: En ögoninflammation är en inflammation i bindhinnan som kan förorsakas av främmande föremål, olika infektioner och allergiska reaktioner. Ögat blir då rött, kliar, vattnas och man får en känsla av grus i ögat.


Virusinfektioner ger ökad tårning av ögat och angriper vanligen bara ett öga. Allergiska reaktioner på bland annat kemiska ämnen i till exempel kosmetika eller pollen kan vara orsak till kortare eller längre obehag. Det är sällsynt att bindhinneinflammation medför allvarligare komplikationer.

Normalt läker en ögoninflammation av sig själv, i annat fall kan det vara en idé att uppsöka läkare för medicinsk hjälp, som då ges i form av ögondroppar.

Av broderblogg - 3 juni 2008 15:21

   Japp rubriken säger det mesta. Jag sov väldigt dålgit inatt för mina ögon kletade och gjorde ont så jag skippade första lektionen, biologi vi gör ändå aldrig något där. Ringde Anna och berättade hur läget var. Lite senare så smsar hon mig och säger att hon tycker att jag bör stanna hemma, men jag är ju en stark man så jag drar ner på skolan tills andra lektionen ändå.

   Innan lektionen så går jag till skolsköterskan för att fråga vad det var med mina ögon. Hon konstaterade att det var ögoninflamation och sa att jag itne fick vara kva rpå skolan, för att det är så pass smittsamt. Så då var det bara att vända hem igen, en tiominuter lång skoldag.

   Hemma har jag bara legat och blundat hela dagen för det gör ganska ont i ögonen också är dom trötta. Jag hatar att vara sjuk, man kan inte göra nåt bara ligga och sova, tråkigt värre.

   Kom nyss på en sak, jag har glömt att skriva dagens vetande på väldigt länge, men ska ta upp det nu igen. Btw nu är det en dag mindre kvar tills mina smultronställen guiden kommer. 

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards