Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Att vara en rebell

Av broderblogg - 28 september 2008 21:15

Såg precis filmen Quadrophenia, en rock-opera av the Who. Den handlar om en ung Mod (se dagens vetande) som har det jobbigt och massa skit händer, iaf det var ett sätt och vara en rebell. Som alltid när jag ser, hör eller läser nåt börjar jag tänka.


Jag vill också vara en rebell. Försöka förändra samhället på nåt sätt. Bara säga nej till all skit som händer och vara annorlunda på riktigt och verkligen kämpa för något. Problemet är bara att jag nog är för feg. Eller egentligen inte, men jag anser att det inte är rebelliskt att vara rebell längre. Alla är liksom rebeller fast ändå inte, ni fattar vad jag menar, hoppas jag. 


Nu har jag flummat ut ordentligt, men man kanske skulle ta och bli en Mod för det finns det finns det inte många av idag. Vara lite rebellisk, fast jag skulle nog inte passa som det, jag får komma på nåt annat.


Dagens Vetande: Mod (från engelskans modernist), en ungdomskultur som växte sig stark i början av 1960-talet, i synnerhet i Storbritannien. Ett fanatiskt modeintresse och kärlek till amerikansk jazz, soul och rhythm 'n' blues var viktiga inslag i kulturen.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Mods

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av broderblogg - 16 juni 2010 01:05

Konstanta strömmar av ingenting fyller det tomma universumet Kallas Internet ...

Av broderblogg - 14 juni 2010 01:47

Blodsprängda ögonen kropp som sakta sjunker ihopTröttheten har segrat igen ...

Lol

Av broderblogg - 10 februari 2009 22:48

Det står att 36 personer läser den här bloggen dagligen och jag har inte skrivit ett inlägg på massor av månader, jag tror det är nåt fel på bloggagratis statistik.   Om någon faktiskt läser det här inlägget kan den personen skriva en kommentar, räck...

Av broderblogg - 11 november 2008 23:37

GÅ IN PÅ DENNA LÄNKEN LÄS SKITEN KOMMENTERA GÄRNA OCH FORTSÄTT SEDAN GÖRA SAMMA SAK:   http://www.mrlindgren.blogg.se ...

Av broderblogg - 30 oktober 2008 16:20

Jag har funderat på två saker, den första saken är om min säng och lukten i den.   Varje gång jag ska gå och sova så känner jag den här äckliga lukten, ungefär som svett. Men om jag ber någon annan lukta så känner dom ingenting. Men när jag går dit ...

Presentation

Omröstning

Borde man dela in skolklasser i dom duktiga och dom sämre?
 Ja, då kommer alla få den utveckling dom behöver.
 Ja, då slipper dom bra bli sinkade.
 Nej
 Bryr mig ej.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards